פרפל הייז

זן קנאביס פרפל הייז סאטיבה

THC 16%

פרפל הייז (Purple Haze) הוא זן בעל אופי סאטיבה דומיננטי שנוצר מהכלאה של הייז (Haze) עם זן אינדיקה לא ידוע ע״י מגדלים ותיקים שאחראים למספר קלאסיקות קנאביס נצחיות. כמותן, גם פרפל הייז מצליח לשמור על פופולריות גם היום, יותר מ-50 שנים אחרי שהונבט לראשונה. למרות מה שהשמועה מספרת – השיר של ג׳ימי הנדריקס לא נכתב על זן הקנאביס הזה, אך זה לא הופך אותו לפחות מעניין: פרפל הייז מפיק תפרחת חרוטית ולא מאוד דחוסה למגע בצבעי ירוק וסגול, דבר שהיה די נדיר לזן סאטיבה בעת פיתוחו. התפרחת מעלה ארומה אדמתית עם תווי בסיס חריפים, אך חוויית הטעם משלבת טעמי הדר ופירות טרופיים. השפעתו מרוממת מצב רוח טוב ואופורי אך ממקדת ויצירתית. 

השפעה: מצב רוח, ריכוז, יצירתיות

טעמים: אדמתי, פירותי, הדרי


פרפל הייז פותח בשנות ה-70 של המאה הקודמת בסנטה קרוז (Santa Cruz), עיר חוף במרכז קליפורניה שטופת השמש. הזן נוצר על ידי צוות מגדלים שנקרא דה הייז בראת׳רס (The Haze Brothers) יחד עם סאם דה סקאנק-מן (Sam The Skunkman), האדם שאחראי גם לפיתוח סקאנק (Skunk) המקורי. קבוצת המגדלים המנוסים התחילה להצליב גנטיקות בעלות אופי סאטיבה ממקסיקו, קולומביה והודו. את הנקבות הטובות ביותר הם הצליבו עם זכר תאילנדי, גם הוא בעל אופי סאטיבה דומיננטי. התוצר הסופי הפך עם הימים לגנטיקת ההייז המקורית, אך סאם דה סקאנקמן המשיך להשביח את הפנוטיפ הספציפי ולפי האגדה – הכליא אותו עם זן סגלגל בעל אופי אינדיקה. התוצאה הייתה הזן שקיבל את השם המפורסם פרפל הייז, כנראה בהשראתו של ג׳ימי הנדריקס (למרות שהמושג היה פופולרי באותן שנים גם בלי קשר לשיר הרוק). 

ארומה אדמתית, טעם פירותי

פרפל הייז מפיק תפרחת חרוטית בעלת מבנה קליל ולא דחוס במיוחד בגווני ירוק וסגול, כשכל צמח מפגין צבעוניות מעט שונה. הארומה אדמתית עם בסיס מעט חריף, אך לאחר עיבוד התפרחת עולים תווים הדריים המזכירים אשכולית אדומה. הטעם מתחבר לתווי האשכולית ומגוון אותם עם נגיעות טרופיות נוספות. הטרפנים הדומיננטיים הנפוצים בפרפל הייז הם מירסן, קריופילן ולימונן.

מרכז ויצירתי

פרפל הייז מפיק ריכוז THC די מתון שנע סביב 16%. זה הופך אותו לבחירה טובה לצרכנים ומטופלים מתחילים, או כאלו המעוניינים בתפרחת סאטיבה עם ריכוז THC מתון. הזן מתאים לשימוש בעיקר בשעות היום. הוא מעורר השפעה אופורית ונמרצת שמעצבת מצב רוח טוב, מרוכז ופנוי לעסוק במשימות יצירתיות. פרפל הייז מתאים במיוחד למתמודדים עם דיכאון, הפרעות קשב וריכוז ותשישות כרונית.


מצאו מוצרי פרפל הייז

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן