מי היו כוכבי תעשיית הקנאביס הישראלי ב-2022?

הקנאביס שעשה את 2022 – מי היו כוכבי תעשיית הקנאביס הישראלי ב-2022?

הקנאביס שעשה את 2022 – מי היו כוכבי תעשיית הקנאביס הישראלי?

זאת הייתה שנה עמוסה בחידושים לשוק הקנאביס הישראלי. נכון – הזוכים הגדול בתארי זן השנה ושמן השנה הם מוצרים מוכרים ואהובים. לעומתם, שאר הזוכים הגדולים של 2022 הן דווקא חוות גידול בוטיק מקצועיות חדשות וחברות שמציבות סטנדרט חדש של מצויינות עם גנטיקות מתקדמות ומוצרי יבוא משובחים. הכירו אותם:

אתם בטח מחכים לדעת מי נמכר הכי טוב, מי היה זן השנה, מי היה המותג שעבד הכי יפה וכמובן מי הצליח לאכזב אותנו כל פעם מחדש בשנת 2022. אנחנו לא נעכב אתכם יותר מדי, רק נכין אתכם עם העובדה הבאה: הזוכים של שנת 2022 הולכים להכות גלים גם בשנת 2023, זכרו זאת. הכירו את השחקנים שעשו לנו את השנה:

זן השנה: פרויד - Freud, היברידי מבית קנאשור - Cannasure
זן השנה: פרויד – Freud, היברידי מבית קנאשור – Cannasure

זן השנה: פרויד – Freud, היברידי מבית קנאשור – Cannasure

פרויד הצטרף בקול תרועה למדף ההיברידים המנומנם עוד בשנת 2020. מטופלי הקנאביס הרפואי בישראל התאהבו בגנטיקה הייחודית הזו שנוצרה על ידי חברת RCK המקומית וטופחה תחילה במתקן הגידול האיירופוני של קנאשור ולאחר מכן גם בחוות טרייכום, שעל מקצועיותה נפרט בהמשך כתבה זו. פרויד מאופיין בתפרחת נפוחה בעלת גוונים בהירים, ארומת אוכמניות פירותית וטעם דומה. השפעתו מרגיעה, מרכזת ומתאימה לכל שעות היממה.

שמן השנה: פי קיי - Support PK, אינדיקה מבית בטר - Better
שמן השנה: פי קיי – Support PK, אינדיקה מבית בטר – Better

שמן השנה: פי קיי – Support PK, אינדיקה מבית בטר – Better

פי קיי הוא קלאסיקה מוכרת בקרב חובבי אינדיקות דומיננטיות – מטופלים רבים מעידים שהוא משכך כאבים ומרדים ביעילות רבה ביחס להרבה מוצרים אחרים, וגרסת השמן האורגני שלו מצליחה לבטא את התכונות האלה טוב מאי פעם. ביקורות מטופלים מספרות על אפקט פסיכואקטיבי ניכר שמתלווה להקלה על התמודדות עם כאבים, הירדמות ושמירה על שינה ארוכה.

הפתעת השנה: איי אף - AF, הייבריד מבית גרין בויז - Green Boyz וטריכום
הפתעת השנה: איי אף – AF, הייבריד מבית גרין בויז – Green Boyz וטריכום

הפתעת השנה: איי אף – AF, הייבריד מבית גרין בויז – Green Boyz וטריכום

הוא הגיע בלי מותג ותיק מאחוריו, בלי יותר מדי שיווק, בלי שם מפתה ואפילו בלי אריזה מרשימה (לטעמנו) – אבל הוא כבש את השוק בין לילה, וזה מה שהופך את איי אף של המותג גרין בויז מבית וייבז להפתעת השנה של 2022. כל הביקורות על איי אף מספרות על תפרחת בעלת ארומת תפוח ירוק עם אפקט עוצמתי וטעם מיוחד, ואם מסתכלים על הגנטיקה זו לא הפתעה: אפל פריטר – Apple Fritter של נאשה ג’נטיקס – Nasha Genetics המפורסמים. כל הכבוד לגרין בויז וטריכום!

הזנים הכי נמכרים לשנת 2022
הזנים הכי נמכרים לשנת 2022

הזנים הכי נמכרים השנה:

צונאמי – Tsunami, אינדיקה מבית הקסו – Hexo

בואו נשחק משחק: אנחנו נגיד לכם להמליץ למטופל חדש על 3 תפרחות אינדיקה מומלצות ואתם תעשו כל מה שאתם יכולים כדי לא להזכיר צונאמי – Tsunami. צונאמי של הקסו מככב בטבלת האינדיקות הנמכרות בישראל עוד מאז היבוא הראשון שלו ארצה. ההשפעה שלו עוצמתית, הטעמים שלו ייחודיים ובולטים והגל הקנדי המשכך והמרדים הזה מצליח לכבוש מעולה את הקהל הישראלי.

פרויד – Freud, הייבריד מבית קנאשור – Cannasure

פרויד הוא אחד המוצרים שעשו הכי הרבה כבוד לקטגוריית ההייבריד בשנתיים האחרונות, והידיעה שזו גנטיקה ישראלית שפותחה על ידי חברה מקומית גורם לחובבי קנאביס ישראלים להרגיש גאווה פטריוטית מסויימת. פרויד מבית קנאשור מצליח לאחד בתפרחת נפוחה, בהירה ופירותית אחת השפעה עוצמתית וניכרת שמתאימה גם לשעות היום וגם לערב. אם זה לא מספיק כדי להסביר איך הוא אחד המוצרים הנמכרים בישראל ב-2022, הביקורות החיוביות עליו בדף המוצר לבטח יצליחו.

וודינג קייק –  Wedding Cake, הייבריד מבית פיס נטורלס – Peace Naturals

וודינג קייק של פיס נטורלס תמיד יהיה קניה בטוחה ומוצלחת. מדובר באחד הזנים האהובים על שוק הקנאביס האמריקאי הבררני, ובביצועה המקצועי של פיס נטורלס, חברת הבת של ענקית הקנאביס הקנדית קרונוס. התפרחות תמיד צבעוניות, מדיפות ארומה מתוקה, משאירות תווים מתקתקים בחלל הפה לדקות ארוכות ומשרות השפעה משככת ומנמנמת שמסייעת למטופלים המתמודדים עם מגוון התוויות, החל מפוסט טראומה דרך כאבים כרוניים ועד מחלות אוטואימוניות. 

הכי טעים השנה: פינקיז - Pinkies, היברידי מבית קאניה פארם - Canya Pharm
הכי טעים השנה: פינקיז – Pinkies, היברידי מבית קאניה פארם – Canya Pharm

הכי טעים השנה: פינקיז – Pinkies, היברידי מבית קאניה פארם – Canya Pharm

לא מעט חברות הציגו בשנה האחרונה תפרחות של אחת מבין שתי גנטיקות הוודינג קייק (פינק קוקיז) המוכרות שהתפרסמו בזכות הטעמים המתוקים והייחודיים שתפרחותיהן מפיקות, אבל פינקיז של קאניה פארם התעלו על כולן. תפרחות פינקיז משרות השפעה היברידית מרכזת ומשככת המתאימה לכל אורך היום ומבנה קשיח ונוח לעיבוד – אבל המקצה בו הן מתעלות באמת הוא הטעם. תפרחות פינקיז מדגישות כל תו מפרופיל הוודינג קייק המפורסם: וניל, קרם ופירות יער, מופרדים ומובחנים בעת ובעונה אחת – חוויית טעם ייחודית להפליא. 

מותג השנה: טוגדר - Together
מותג השנה: טוגדר – Together

מותג השנה: טוגדר – Together

בואו נשים את הדברים במקומם – אף אחד לא מתלהב מקנאביס רפואי איכותי יותר מדי כאשר מודבקת לו תווית מחיר גבוהה, וטוגדר היו הראשונים לקלוט ולהפיק לקחים כבר בתחילת השנה. למרות הוותק ואפילו מספר מוצרי דגל ״בונקרים״ כמו אור – Or לצורך העניין, טוגדר לא הורידו הילוך ואף הגבירו את הקצב וסיפקו מספר סדרות מוצרים ב-2022 שגרמו להרבה מומחי קנאביס, רוקחים ומטופלים להגיד ״שאפו״ – והכל תמורת מחיר נגיש שנע סביב 150 ₪ – 250 ₪. זה התחיל בסדרת הכוכבים שהציגה תפרחות מיובאות שגדלו ללא הדברה לצד מקומיות מובחרות לא פחות, וממשיך עכשיו לסדרת הפרחים בה ניתן למצוא את גרין קלובר – Green Clover שאמנם לא נמכר בזול, אך מציע איכות חסרת פשרות. 

הישראלי הטוב ביותר: גרין קלובר - Green Clover, אינדיקה מבית טוגדר - Together
הישראלי הטוב ביותר: גרין קלובר – Green Clover, אינדיקה מבית טוגדר – Together

הישראלי הטוב ביותר: גרין קלובר – Green Clover, אינדיקה מבית טוגדר – Together

איכשהו תמיד לקראת סוף השנה נוחתת בשוק הקנאביס הישראלי הפתעה מרתקת, ו-2022 נחתם עם גרין קלובר של טוגדר – אינדיקה דומיננטית שנוצרה מהצלבת ג׳לטו עם גאשרס וטופחה בחוות הגידול המבטיחה של טרייכום בתנאי בוטיק, והאיכות מדברת בעד עצמה. התפרחת תפוחה, צבעונית וקשיחה. הניחוח מתוק ועוצמתי, הטעם תואם ומבלה זמן רב בחלל הפה וההשפעה חזקה ומתמשכת. שאפו טוגדר וטרייכום!

היבוא הטוב ביותר: IMC
היבוא הטוב ביותר: IMC

היבוא הטוב ביותר: IMC

איי אמ סי הכריזה שהיא סוגרת את חוות הגידול שלה בארץ, אבל אנחנו לא מודאגים – ניכר שמחלקת היבוא של החברה עבדה שעות נוספות ב-2022 כדי להביא לישראל את הטופ של הטופ. מבין רשימת המותגים שאיי אמ סי הצליחה להביא השנה לארץ עומדים ווגנרס – Wagners, טנזו – Tenzo, פלאוור – Flwr, סן רפאל 71 – San Rafael 71, וכמובן בלאק מרקט – BLKMKT שנכנסים ליבוא קבוע דרך החברה ב-2023. 

חוות השנה: בית גידול טריכום - Trichome
חוות השנה: בית גידול טריכום – Trichome

חוות השנה: בית גידול טריכום – Trichome

אם קראתם את הכתבה עד כה, כנראה ששמתם לב שלבית הגידול טריכום מגיע הרבה קרדיט על הטופ שלף (Top Shelf) של שוק הקנאביס הישראלי ב-2022. טריכום מחזיקה במתקן גידול אינדור מתקדם בקרית גת, הגדול ביותר במזרח התיכון בעל 10 חדרי גידול. המתקן הוקם ב-2021 ע״י מספר בעלי עסקים בתחום הקנאביס העולמי, ביניהם בעלים של מועדוני קנאביס בברצלונה. טריכום אחראים לאצווה המדהימה של פרויד שראינו השנה, לגרין קלובר וגידולי אינדור נוספים של טוגדר ולאיי אף – AF של המותג וייבז – Vibez ששייך להם יחד עם חברת גרין בויז – שלושה ממוצרי הקנאביס הרפואי המובילים לשנת 2022.

הכי משתלם השנה: טייפון - Typhoon, סאטיבה מבית קנאביס פארם ישראל - Cannabis Pharm Israel
הכי משתלם השנה: טייפון – Typhoon, סאטיבה מבית קנאביס פארם ישראל – Cannabis Pharm Israel

הכי משתלם השנה: טייפון – Typhoon, סאטיבה מבית קנאביס פארם ישראל – Cannabis Pharm Israel

עם תג מחיר של 129 ₪ לא ציפינו למצוא תפרחת תפוחה, קשיחה ובגימור כל כך טוב – ובטח שלא ציפינו להשפעה כל כך עוצמתית. טייפון הוא ביצוע מקומי לאחת מגנטיקות הקנאביס הכי קלאסיות בספר: סופר סילבר הייז – Super Silver Haze. זן עוצמתי עם ניחוח פלפל מיוחד, טעם אורני והשפעה מעוררת, אנרגטית וממריצה – וכמוהו גם הטייפון. במחיר של 129 ₪ לחודש, זה לחלוטין אחד מזני הנקאביס המשתלמים ל-2022.

אכזבת השנה: שיח - Seach
אכזבת השנה: שיח – Seach

אכזבת השנה: שיח – Seach

אכזבת השנה של 2022 הייתה דווקא שיח, אחת מוותיקות הקנאביס הרפואי בישראל שלמדנו לאהוב בזכות הגנטיקות הבלעדיות שלהם: תכלת – Tchelet (לשעבר טיל תכלת) ובלאק – Black. הזנים הטרום-רפורמיים אמנם מספקים נחת לנתח מטופלים מסוים, אך הם כבר לא עומדים בסטנדרט הגנטי העדכני שמציגים מוצרי בוטיק ופרימיום הנמכרים במחיר דומה. אף אחד מהמוצרים החדשים שהחברה הציגה השנה (בונפרטה – Bonaparte, למונזז – Lemonzz, בראוניזז – Brownizz) לא עמד בסטנדרט התוצרת המקומי ואף אכזב להביא משהו חדש לשוק, אולי מלבד זן היבוא של סוף 2022: מירקל מאק – Miracle Mack, שמין הראוי לציין שהגיע באצווה קטנה ונמכר ב-349 ₪. מילא המחיר האימתני, אבל למה לא להבטיח את זמינות התרופה? לא ברור.

לסיכום

נבחרת הקנאביס של ישראל לשנת 2022 מורכבת מאולסטאר אחד, כמה כוכבים מבוססים והמון שחקנים צעירים שמצליחים להפגין יכולות מרשימות ביחס לכל שאר הרשימה. פעם חשבנו שכמה שחברת הקנאביס שאתה רוכש את המוצר שלה גדולה יותר, כך קטן הסיכוי שיהיו הפתעות לא נעימות. המציאות היום מציגה בדיוק את ההפך: למרות שעדיין ניתן למצוא שמות ותיקים ברשימה, הם כבר לא מה שהם היו פעם ואלה דווקא הצעירים בעלי החזון שמשתלטים על חזית התפרחות השנה. 

9 thoughts on “מי היו כוכבי תעשיית הקנאביס הישראלי ב-2022?

  1. אורח ותיק אומר:

    כתבה מעניינית, לא מסכים עם הכל.
    לגבי שיח אמנם לא חידשו יותר מדי השנה אבל יש להם כמה גנטיקות מנצחות כמו תכלת ומרמלדה ליום, והולנדי ובראוניז ללילה עם רצף טיפולי טוב ומחירים יחסית יחסית הוגנים. imc הביאה לנו כמה הפתעות טובות אבל בו זמנית היו הראשונים להציג תג מחיר של 399 ש״ח ועוד על מוצרים ספציפית לסדרה הזאת שלא מצדיקים את המחיר בשום צורה.

  2. לולה אומר:

    מצטרפת ליוסי, לא מבינה את האכזבה משיח. זאת חברה מצויינת עם הזנים הכי איכותיים שיש היום

  3. צח אומר:

    לא יודע מה איתכם אבל לי הייתה חוויה מעולה עם הבראוניז והבלאק של שיח . שתי זנים שהיומלי ממש טעימים וחזקים.

  4. יוסי אומר:

    לא יודע מי כתב את הכתבה הזו רוב הדברים נכונים חוץ מה”כתישה” של חברת שיח – בלאק מוצר מצויין ואף פעם לא חסר…בראוניז סופר מוצר מצויין וכמו כן תכלת שלא אחליף כל עוד קיים….
    אבל יש חברות ולא אשמיצן כאן שהינן גרועות משיח ומחירים מופקעים וחומר גרוע ולא פירסמתם אותן…אולי בגלל ערך המנייה שלה בשפל וחברה אחרת מפטרת 40% מעובדיה…אז תסיקו מסקנות לפני כתיבת כתבה כזו!!!

  5. אוריה אומר:

    מסכים לגבי שיח (חרא חברה), ומסכים לגבי AF – אחלה מוצר. אבל הייתר לא מדוייק. IMC מביאים כל מה שיש להם מול העיניים ולא הכל טוב. טריכום זה אינדור… בסדר. פינקיז הכי טעים ? לא פרוייד ? לא. צונאמי ? זה של ערסים.

  6. מיכל טייבסקי אומר:

    משתמשת בקביעות בשמן לכאבי פיברו ואנדו. ולאחרונה התחלתי להשתמש בשמן פיקיי, בהחלט יש הטבה רפואית ואפילו מצליחה לתפקד טוב עם פחות כאבים ביום למחרת

  7. ליז אומר:

    כתבה מעולה ועניינית ,
    תודה לכם קנאליסט!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן