הדירוג של קנאליסט: זני הקנאביס שעשו את 2020

זני הקנאביס שעשו את 2020 קנאליסט
שנת 2020 לקחה את תעשיית הקנאביס הרפואי בישראל לסטנדרט חדש דרך לא מעט אתגרים. מספר המטופלים גדל והעצים את הביקוש לתפרחות עתירות THC איכותיות, דבר שהיווה את יריית הפתיחה לתחילת היבוא מחו”ל. התוצרת המיובאת שמגיעה בעיקר מקנדה מציבה סטנדרט בינלאומי על המדף הישראלי ובהתאם התוצאות בדלפק; זני היבוא מככבים בטבלת המכירות, עם נבחרת מצומצמת של זנים מקומיים קלאסיים שמצליחים להתחרות נגדם. אלה הם המוצרים והמותגים שעשו את 2020 מעניינת.

שוק הקנאביס הרפואי בישראל עבר שינויים רבים בשנה האחרונה; ברמת התעשייה – מותגים חדשים נכנסו לשוק המקומי בעוד הוותיקים מתחילים להציץ החוצה – לשוק הבינלאומי. במקביל, המותגים הבינ״ל המובילים, מקנדה בעיקר – החלו להימכר גם בישראל. ולא רק בהיבט העסקי השתנו פני הדברים, גם קהל המטופלים מתנהג אחרת לעומת אשתקד.

במקביל לצמיחת המותגים בתעשייה, גם מספר המטופלים עלה ועבר כבר את קו ה-70,000. קהל המטופלים הצומח שהכיר בתחילת השנה לראשונה את זני היבוא קנדיים זכה לפגוש סטנדרט בינלאומי של קנאביס, והדרישה לקנאביס איכותי והמידע עליו גברה. בהתאם, מצעד הזנים השנתי מכיל הפתעות טובות, הבטחות ישנות שלא הופרו וגם מקום לשיפור – בעיקר לשחקנים ותיקים.

התפרחות הכי נמכרות השנה: ג׳ין גאי

סאטיבה T20\C4 של טרו ורה, גידול של 7ACRES ביבוא מקנדה ע״י BOL פארמה

ג'ין גאי קנאביס

אם עוד לא פגשתם את הזן הזה, ואתם חובבי סאטיבות עוצמתיות – זה המוצר בשבילכם. ג׳ין גאי הוא התפרחת הכי נמכרת והכי פופולרית השנה. הוא זכה לתואר זן השבוע פעמיים בחצי השנה האחרונה, נבחר לאחד מהזנים היעילים לגירוי תיאבון ולאחד מהזנים עתירי ה-THC החזקים ביותר. ג’ין גאי היה זמין בשלושה סבבי אספקה שונים והצליח לשמור על ביקוש וזמינות גבוהים לאורך כל כמעט כל התקופה, גם כשהיו בבתי המרקחת אלטרנטיבות איכותיות.

תפרחות השנה: רפאל

אינדיקה T20\C4 של Peace Naturals, גידול של Cronos ביבוא מקנדה ע״י Cronos Israel 

רפאל קנאביס

רפאל הוא ללא ספק זן הקנאביס האיכותי ביותר שראינו בשוק הקנאביס הרפואי בישראל. האיכות שלו משקפת את הזנים האגדיים שמגיעים מקליפורניה, ולכן הבחירה ברפאל כזן השלנו הייתה כמעט מובנת מאליה. הגימור המוקפד והטיפוח האיכותי מעניקים לו בכבוד את התואר הזה. ברגע שפותחים את אריזת הפלסטיק הקשיחה ניכרים מיד פרחים קשיחים ומלוטשים, גדושים בטריכומות, עם טעם מתקתק והשפעה מספקת מזור. התפרחת הגיעה לישראל בדצמבר 2020, ותוך שבוע טיפסה למקום הראשון בטבלת המכירות ולמקום השני בטבלת הפופולריות של כלל התפרחות בשוק. רפאל הוא פרי פיתוח גנטי בן שבע שנים של פיס נטורלס, הנציגה המקומית וחברת הבת של ענקית הקנאביס הקנדית קרונוס. 

שמן השנה: קיור אי פי

היברידי T1\C20 של בטר 

שמן קיור אי פי (Cure EP) הוא לא רק פיתוח רפואי מעולה שנחקר רבות, אלא שמן ששינה למטופלים רבים את החיים. בנוסף – השמן מהווה פיתוח ייחודי של החברה, שנחקר באוסטרליה כאמצעי טיפול בילדים עם אפילפסיות קשות לטיפול. קיור אי פי הוא שמן עתיר CBD פול ספקטרום המופק ממיצוי של צמחים מזן המקור ושמן זית. ואם שמן הוא לא הבחירה המועדפת עליכם, התפרחות של זן המקור, זמינות גם כן בקטגורית תפרחות T3\C15.

התפרחת המקומית של השנה: כרמל

סאטיבה T20\C4 ו-T15\C3 של פארמוקן

תפרחות קנאביס כרמל סאטיבה T15C3

אין הרבה מטופלי קנאביס רפואי בישראל שלא מכירים את כרמל, מהאסדרה הישנה ועד החדשה. כרמל הוא זן סאטיבה דומיננטי מבית פארמוקן שעובר השבחה עוד מימיו הראשונים של הקנאביס הרפואי בישראל. כיום, לאחר הרפורמה, כרמל עדיין זמין ומהווה מוצר אהוד בשתי קטגוריות  תפרחות: T15\C3 ו-T20\C4. בשתיהן, כרמל עדיין מגיע מדי פעם לראש טבלת המכירות. התפרחות בשתי הקטגוריות מאופיינות בגימור איכותי וטעמים פירותיים מתקתקים-חמצמצים. כמו כן, הן מפיקות השפעה חזקה מאוד המומלצת במיוחד למניעת בחילות ולעידוד וגירוי התיאבון

מותג השנה: Cronos Israel

המותג שעשה את העבודה הכי טובה השנה בארץ בכלל מגיע אלינו מקנדה, והוא קרונוס (Cronos) – אחד מחמשת קבוצות הקנאביס הגדולות בעולם. את קרונוס הקנדית מייצגת חברת הבת קרונוס ישראל המשווקת את המותג פיס נטורלס (Peace Naturals). החברה יושבת בגן שמואל ואחראית על יבוא הגנטיקות וגידול התפרחות של חברת האם הקנדית.

קרונוס התחילו לשווק את מוצריהם בישראל באריזות הפלסטיק הקשיח הייחודיות שלהם ביוני 2020. עד כה, החברה הציגה שורה לא ארוכה אך איכותית ביותר של מוצרים משובחים שזוכים לאהדת קהילת המטופלים: אוריג׳ינל ג׳י סי (Original GC), ג׳י אס קוש (GS Kush) והתוספות האחרונות: רפאל ואינפיניטי.

תפרחת הסאטיבה של השנה: אוריג׳ינל ג׳י סי

סאטיבה T20\C4 של Peace Naturals, גידול של Cronos ביבוא מקנדה ע״י Cronos Israel 

בהמשך הולם למותג השנה, אנחנו מציגים את תפרחת הסאטיבה שעשתה לנו את (שעות) היום בשנה האחרונה: אוריג׳ינל ג׳י סי (Original GC) של פיס נטורלס מקבוצת קרונוס. אוריג׳ינל ג׳י סי הוא המוצר הראשון של קרונוס שנחת בישראל. הגנטיקה וראשי התיבות שבשם שלו נגזרים מזן המקור הפופולרי שלו שזכה לאהדה רבה בתרבות הקנאביס האמריקאית: גרין קראק (Green Crack). אוריג׳ינל ג׳י סי מהווה זן סטיבה מובחר, טעים במיוחד ובעל השפעה עוצמתית שמרכזת את המחשבה ומעוררת במטופל יצירתיות ותחושת אופוריה מחויכת.

תפרחת האינדיקה של השנה: גורילה גלו 

אינדיקה T20\C4 של קנדוק, גידול של Tilray ביבוא מקנדה ע״י קנדוק

גורילה גלו (Gorilla Glue) של קנדוק הגיע לארץ בתחילת קיץ 2020 כחלק מסדרת דיימונדז של החברה. דיימונדז הייתה סדרה שמטרתה להביא לארץ מוצרי קנאביס המופקים מזנים בינ״ל אהודים – והגורילה גלו אחד מהם. הגורילה אמנם התקבלה בארץ עם ביקורות מעורבות, אך תוך מספר שבועות טיפסה ביעילות לראש טבלת המכירות. תפרחת גורילה גלו מהווה אינדיקה עוצמתית עם אפקט משרה שינה שמעייף אך בד בבד גם מרומם את מצב רוח.

המוצר המשתלם של השנה: אנייבל איי קיי 

סאטיבה T20\C4 של בטר 

אנייבל איי קיי (Enable A.K) הוא זן סאטיבה מבית בטר שמבוסס על גנטיקת איי קיי 47 (AK 47) הקלאסית. איי קיי סאטיבה בקטגורית T20 לא בלט תחילה, לאור מגוון המתחרים בקטגוריה, והביקוש לזן הגיע רק בחצי השני של השנה.

הפופולריות של איי קיי הגיעה לאחר שהוא נכנס לרשימת המוצרים בפיילוט המוצרים המוזלים שיזם משרד הבריאות, ומחירו החדש נקבע על 140 ש״ח בלבד, במקום 260 ש”ח. זו דרגת התמחור הנמוכה ביותר לקנאביס רפואי בישראל כרגע. 

איי קיי מאופיין בהשפעה ממריצה, מרוממת מצב רוח ומקלה על כאבים ומתחים, בנוסף לטעם חריף-מתקתק וניחוח פירותי, והוא בהחלט נותן תמורה למחיר שלו.

אכזבת השנה: ארז

אינדיקה T20\C4, T15\C3 ו-T10\C2 של תיקון עולם

ארז הוא זן דגל שנקרא על שם המטופל הראשון של תיקון עולם, הראשונה לגדל קנאביס רפואי בישראל. הגנטיקה הייתה אחת מזני האינדיקה האגדיים שפותחו בישראל, וב-2014 אף זכה בתחרות קנאביס קנדית. עם זאת, במהלך השנה האחרונה תפרחות ארז ירדו לתחתית טבלת המכירות בשוק הישראלי והסיבה ברורה – האיכות כבר לא מה שהייתה פעם. מפרחים קשיחים וריחניים עם השפעה עוצמתית, תפרחת ארז הפכה לאוורירית והשפעתו נחלשה מאוד. 

המוצר הכי פחות זמין השנה: רומא

אינדיקה T20\C4 של IMC

תפרחות קנאביס רומא אינדיקה T20C4

רומא הוא הזן המפורסם ביותר של חברת IMC המקומית וחבל שלא יצא לנו לראות יותר ממנו. מדובר באינדיקת דגל מובילה עם ביקוש גבוה במיוחד, בפרט בקרב מטופלים הסובלים מבעיות שינה. רומא הינו אחד הזנים המומלצים ביותר לעזרה עם בעיות שינה ושיכוך כאבים, ואיכותו מתבטאת גם בטעם גבינה כחולה וניחוח עז. עם זאת, התפרחת מאופיינת במחזורי גידול עם תוצרת מועטה ואינו נפוץ בבתי המרקחת לרוב.

הו קנדה!

קשה שלא לשים לב שזו הייתה שנה של דריסת רגל מורגשת מאוד לתעשיית הקנאביס הקנדית בישראל. הקנדים מביאים איתם ניסיון וכישרון שעושה את ההבדל בכל שלב בהפקת התוצרת – מגידולי סופר פרימיום ועד אריזות פלסטיק קשיחות המותאמות לתפרחת. יחד עם זאת, על איכות משלמים והמחיר בהתאם; כמעט כל המוצרים הקנדיים עולים צפונה מ-250 ש״ח. אל מול התוצרת הקנדית ניתן לראות מספר פיתוחים מקומיים שמחזיקים יפה את המקום שלהם בשוק. יחד עם זאת, יש עדיין הרבה פערים לצמצם אל מול יצואנית הקנאביס המובילה בעולם. 

 

 

________
סקירה זו וכל תוכן או נתונים הכלולים בה, ניתנים אך ורק למטרת ידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ רפואי/מקצועי, אבחון, טיפול או שירותים רפואיים אחרים היוצרים באופן כלשהו יחסי רופא/מטופל ו/או המלצה על טיפול ו/או מוצרים כלשהם. בכל שאלה בנוגע לעניינים הבריאותיים שלך ו/או בנוגע למוצרים, אנא התייעץ ברופא המטפל בך או ברוקח בבית המרקחת המנפק את המוצרים. השימוש וההחזקה של קנאביס רפואי מותנים ברישיון משרד הבריאות בהתאם לפקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש], התשל”ג-1973 ונהלי משרד הבריאות. השימוש וההסתמכות על כל התוכן המופיע בסקירה זו הינו באחריותך בלבד. וקנאליסט לא תהיה אחראית על שום החלטה או פעולה שננקטה על ידך כתוצאה מהסתמכות על תוכן זה. סקירה זו מיועדת אך ורק לאנשים מגיל 18 ומעלה.

5 thoughts on “הדירוג של קנאליסט: זני הקנאביס שעשו את 2020

  1. שלומי אומר:

    כרמל מזעזע. הימור עם כל שקית. עדיף ללכת על בטוח ולקנות מיובא.

  2. קנב אומר:

    כל הזנים פה פח
    לא מגיעים ל 20 אחוז אחרי הקרנות
    כשפעם האלסקה והארז ורומא היו בכיף 27 אחוז

  3. אלדד אומר:

    באמת הגידול הקנדי גרם לרף חדש באיכות מקווה שרק יצליחו לייבא אחרי השינויים בתקנון הייבוא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן