טריכומות: מה הן, ומה אפשר לעשות איתן?

קיף על ג'וינט

תפרחת הקנאביס מורכבת ממספר חלקים, אחד מהם הוא הטריכומה. בועית השרף העוטפת את התפרחת, ומכילה ריכוזים גבוהים במיוחד של קנבינואידים, טרפנים ועוד. כשגורסים או מאחסנים תפרחות קנאביס ניתן לאסוף טריכומות שנופלות מהפרחים ולעשות בהן שימוש מאוחר יותר. מה המעלות והחסרונות באיסוף טריכומות, ומה אפשר לעשות איתן?

טריכומות קנאביס על צמח
מקרוב: טריכומות קנאביס על הצמח בזמן הפריחה

טריכומות (נקראים בטעות גם ‘אבקנים’ בשל המראה האבקתי שלהם) הן מהאיברים המעניינים ביותר על תפרחת הקנאביס. יש להן תפקיד חשוב בהגנת על הצמח ובתהליך הרבייה שלו. וחשוב מכך – הן למעשה המוקד העיקרי לייצור ואחסון של חומרים פעילים כמו THC ו-CBD, טרפנים ועוד. 

בטריכומות, המכונות גם ״קיף״ (Kief), יש ריכוז חומרים פעילים גבוה יותר מזה הנמצא בתפרחת עצמה. מה שהופך אותך למצרך יקר במיוחד וכזה ששווה לאסוף. יש יותר מדרך אחת לאסוף את הטריכומות בזמן אחסון וגריסת התפרחות, וקיימים מגוון שימושים לקיף שאספתם. 

איך אוספים טריכומות?

איך אוספים טריכומות גריינדר

כל מי שצורך קנאביס בצורת תפרחות יכול לאסוף טריכומות ולהשתמש בהן לצריכה ישירה או למיצוי. בשביל לאסוף אותן תצטרכו גריינדר עם תא איסוף לטריכומות. הגריינדרים המתאימים לאיסוף מכילים בדרך כלל שלושה או ארבעה שלבים (תאים) עם רשת סינון מעל השלב התחתון. שני השלבים העליונים של הגריינדר ישמשו לגריסה של התפרחות. בזמן הגריסה הטריכומות יפלו דרך רשת הסינון לשלב התחתון של הגריינדר, ושם יאספו. 

אם אתם רוצים גם איסוף פסיבי של טריכומות תוכלו למצוא גם כלים ייעודיים לכך. יש לכך שני יתרונות. הראשון הוא שתאספו טריכומות בקנה מידה גדול יותר. היתרון השני הוא שאין מאמץ פיזי כמו בזמן השימוש בגריינדר.

ניתן להשתמש בקופסאות אחסון תפרחות מעץ עם רשת סינון מובנית. זו תאפשר איסוף של טריכומות שנופלות מהתפרחת בזמן שהיא מאוחסנת. אפשרות נוספת, לכמות תפרחות גדולה או לאיסוף טריכומות מרוכז, ניתן למקם את התפרחות על גבי רשתות של 80 עד 270 LPI (חוטים לאינץ׳) ולנער אותן מעל כלי קיבול.

יתרונות וחסרונות

איסוף טריכומות יכול להועיל למטופלים וצרכנים שמעוניינים להתנסות במיצויים או לחקור אפשרויות צריכה חדשות. בשונה מתפרחות, לטריכומות אין תאריך תפוגה מהיר ובאחסון נכון ניתן לשמר אותן יותר משנה. 

החיסרון העיקרי באיסוף טריכומות שנפלו בגריינדר הוא שהתפרחת הגרוסה תצא בריכוז נמוך יותר של רכיבים פעילים. טריכומות מחזיקות בריכוז גבוה מאוד של רכיבים פעילים, וסינון שלהן מהתערובת ישפיע על ההרכב הסופי. הדבר מקבל משנה תוקף כאשר התפרחת מיובשת ומיושנת בטמפרטורה נמוכה מדי. צעד שיכול להוביל לניתוק מהיר וקל יותר של טריכומות מהתפרחת. 

מטופלים שישתמשו בגריינדר עם רשת סינון יקבלו תערובת עם הרכב שונה מאלה שעישנו או אידו את הטריכומות יחד עם הפרחים. למרות זאת, לאיסוף טריכומות שנופלות בזמן אחסון אין את אותו החיסרון.

מה אפשר לעשות עם טריכומות?

אחרי שטרחתם ואספתם מספיק טריכומות, תוכלו להשתמש בהן כדי להעצים את האפקט או אפילו להכין מהן כמה מוצרי קנאביס מיוחדים. הנה כמה דוגמאות למה שעושים עם טריכומות:

על ראש מוכן

יש לכם מקטרת, מקטרת מים (באנג) או מכשיר אידוי וקמצוץ טריכומות בכלי האיסוף? זכיתם. אפשרויות הצריכה האלה מאפשרות ליהנות גם מכמות מזערית של קיף. בפעם הבאה שתמלאו את אזור הקיבול של המקטרת או מכשיר האידוי שלכם, פזרו קורט טריכומות על גבי תערובת התפרחת הגרוסה. קמצוץ טריכומות מספיק בשביל לתבל את חוויית הצריכה בטעם, ארומה ולהעצים את האפקט. 

בתוך או על גבי גלילית 

אם אתם נוהגים לעשן את הקנאביס שלכם בגליליות (ג’וינט) תוכלו לפזר מעט טריכומות בתערובת התפרחת הגרוסה. הן ידבקו לעלים החתוכים בקלות. לחוויית טריכומות אפילו יותר עשירה ניתן להרטיב מעט את השליש העליון של הגלילית, לטבול אותו בשאריות טריכומות ולגלגל. 

הכנת דיסקיות קיף וחשיש ביתי

אם אספתם כמות גדולה של טריכומות תוכלו להפוך את האבקה שלכם לדיסקית קשיחה ונוחה לאחסון. את הדיסקיות מכינים באמצעות דוחסנים מיוחדים הנמכרים בחנויות לאביזרי צריכה. באותה הדרך ובעזרת מכשור מתאים המפעיל חום ולחץ בו זמנית ניתן גם ליצור משאריות טריכומות חשיש ביתי ואפילו רוזין (Rosin).

לתבל חמאה 

מעניין אתכם לבשל חמאה מתפרחות? אם אתם אוספים טריכומות תוכלו לחזק את הטעמים, הארומות והאפקט שמקנה חמאת הקנאביס שלכם. פסוט הוסיפו טריכומות לחומר הצמחי לפני הבישול.

מונרוק

אם אספתם הרבה טריכומות ויש בידכם תפרחת ומיצוי קנאביס נוזלי עשיר – תוכלו לנסות להכין מונרוקס (Moonrocks). מונרוק הוא פרח קנאביס שנטבל במיצוי קנאביס נוזלי, נעטף בשאריות טריכומות ואז נצרך בעישון לאחר שהתייבש. שימו לב – מונרוקס מומלצים לצרכנים מנוסים בלבד. חוויית העישון מספקת THC בטווחים שבין 30% ל-50%. 

זנים עתירי טריכומות

מעניין אתכם לנסות לאסוף טריכומות? קחו טיפ: אנחנו ממליצים להתמקד בזנים עשירים בטריכומות. כך תוכלו לזרז את תהליך האיסוף שלכם. הידועים שבהם ווייט ווידו (White Widdow) והאש פלאנט (Hash Plant) מפורסמים בריכוז טריכומות גבוה במיוחד. כמו כן, כדאי להתמקד בגנטיקות שמקורן מאזורי גידול שמפורסמים בזנים בעלי שכבות טריכומות עבות. למשל אזור הרי ההינדו קוש באפגניסטן. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן