אחסון נכון של תפרחות קנאביס

אחסון קנאביס

תפרחות קנאביס הן חומר אורגני ובהתאם לכך מושפעות מגורמים סביבתיים כמו אור, טמפרטורה ולחות. בדיוק מסיבות אלו, מגדלי קנאביס מקפידים על ייבוש ואחסון איכותיים – כך שהחשיפה לנזקי הסביבה תהיה קטנה ככל שניתן. עם זאת, מאמציהם לא תמיד מספיקים. הדבר נכון במיוחד בימים בהן הלחות נמוכה במיוחד. במקרים כאלו, חשיפה קצרה לאוויר עלולה להוביל לצניחה מהירה של הלחות בתפרחות קנאביס. הנה מה שצריך לדעת כדי לשמור על הלחות הנכונה בזמן האחסון.

כדי לספק תפרחת קנאביס איכותית, מגדלי הקנאביס צריכים לשמור על מספר גורמים בזמן הגידול ולאחריו – בייבוש, בעיבוד, ביישון ובאריזה. למרות שיש משמעות אדירה להקפדה על תנאי גידול נכונים, אחסון ואריזה נכונים יתרמו לא פחות בהבטחת איכות רפואית של המוצר המוגמר. זו הסיבה שאנו רואים שקיות אטומות לאור ולאוויר, כדי לצמצם את האינטראקציה של התפרחות עם חמצן. 

על לחות ותפרחות קנאביס

אחסון קנאביס הוא תהליך שצריך להמשיך גם לאחר הרכישה ודורש הקפדה על אחוזי לחות נכונים. תפרחת יבשה מדי מאופיינת במבנה קשיח ושביר. היא תופסת מרקם אבקתי, חולי, גם לאחר עיבוד עדין במספריים. יש מטופלים שטוענים כי הם מעדיפים את התפרחת שלהם במצב כזה, אך חשוב להבין: ייבוש יתר בדרך כלל מאדה גם טרפנים, רכיבים התורמים לאפקט הרפואי של התפרחת . 

כשמייבשים תפרחת קנאביס ומיישנים אותה כראוי, קנבינואידים, טרפנים ופלבונואידים נשמרים בצורה אידיאלית. תפרחת קנאביס המופקת במתקן תעשייתי בדרך כלל נארזת לאחר ייבוש ויישון כשאחוזי הלחות בתוכה נעים בין 6%-9% והאוויר מסביבה מכיל בערך 55%-65% לחות. אם אחוזי הלחות עולים על תקן זה לזמן רב מדי, סביר מאוד שהטעמים בתפרחת יפחתו יחד עם ריכוז הקנבינואידים, בנוסף – גם עובש יכול להתפתח בתוך התפרחות. 

אחסון קנאביס נכון

לפי הסטנדרטים של תעשיית הקנאביס האמריקאית, כדי לשמור על אחוזי לחות אופטימליים צריך להשתמש בשקיות מלחים שנועדו לשמור ולאזן באופן אקטיבי את הלחות בסביבת הפרחים לטווח של 55%-65%. שקיות אלו נמכרות בגדלים שונים המתאימים למבחר קופסאות אחסון. עם זאת, שמירה על לחות לא נגמרת כאן. 

חמצן ואור משפיעים על רמת הלחות וכאמור, משפיעים גם על ריכוז הקנבינואידים והטרפנים בתפרחות קנאביס. חמצן בעצמו יכול לפרק טרפנים ולהשאיר בתפרחות טעם צמחי מריר. לכן חשוב לוודא שאין כיסי אוויר ושהתפרחת מאוחסנת בכלי בגודל הנכון. בנוסף, מומלץ להימנע מפתיחה מרובה של קופסת האחסון ומחשיפה לאור. 

חשוב לשמור את הקנאביס שלכם באזור קריר (מתחת ל-21 מעלות). טמפרטורה משפיעה על תנועת נוזלים ובהתאם על אחוזי לחות. טמפרטורה גבוהה מדי תגרום לעליית אחוזי לחות ובכך תייצר סביבה מעולה להתפתחות עובש. טמפרטורה נמוכה מדי לא תפגע בתפרחות. עם זאת, מעברים חדים בין טמפרטורות עלולים להפוך את הטריכומות לרגישות יותר ולגרום לכך שיתפרקו מהתפרחת יותר בקלות.

קניתם קנאביס יבש?

אחוזי לחות אינם דבר קבוע, והם משתנים דרסטית בין אזור לאזור ובין עונות השנה. בעוד החום הישראלי מלווה בד״כ באחוזי לחות גבוהים, עונת החורף מביאה איתה אוויר קר ויבש. מארזי תפרחת הנאטמים באוויר יבש יכולים להמשיך ולהתייבש עד ההגעה ללקוח. השימוש בשקיות המלחים יכול גם להחזיר קצת חיים וטריות לתפרחות שהתייבשו יתר על המידה והגיעו למטופלים יבשות מדי. אולם ראוי לזכור שההשפעה תהיה בעיקר על מבנה הפרחים והמרקם שלהם ולא על הטעם.

לסיכום

אחוזי לחות משתנים הם אחד האיומים המרחפים מעל תפרחות קנאביס. תפרחת יבשה מדי תהיה לרוב לא נעימה לצריכה מבחינת ריחות וטעמים, נוחות עיבוד וחוויית עישון או אידוי. הקפדה על אחוזי לחות של 55% – 65% תעזור לשמור על איכות התפרחות לזמן ארוך יותר. בגלל שאור, חום וחמצן – האויבים הטבעיים של התפרחות משפיעים באופן ישיר על לחות, רצוי לשמור קנאביס בכלים אטומים לאור ולאוויר במקום קריר (מתחת ל-21 מעלות), עם שקית לחות מאזנת המתאימה לדרישות שלכם.

2 thoughts on “אחסון נכון של תפרחות קנאביס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן