זן השבוע: אקדיה


אקדיה של קנדוק קוצר את תואר זן השבוע ומזכיר לנו שקנדה עדיין מעבר לפינה, לא רק במזג האוויר. הגנטיקה שנוצרה בחבל הארץ העתיק עליו יושבת היום קוויבק נולדה במתקני האינדור המתוחכמים של אורגניגרם. לאחר יבוא של קנדוק, היא מגיעה אליכם למדפים ומציגה טעם טוב, פרחים אחידים והשפעה נעימה.

השבוע, תפרחות אקדיה המיובאות לארץ ע”י קנדוק זכו לדירוג גבוה בטבלת המכירות באתר. הגנטיקה נוצרה בחבל אקדיה הקדום שבמזרח קנדה ומשם גם קיבלה את שמה. חבל הארץ מאופיין בתרבות חגיגית, עשירה במוזיקה, טעם וצבע – ובהתאם גם זן הקנאביס שזכה לייצג את האזור. 

כדי לייצג בכבוד את המחוז העתיק עליו שוכנת היום קוויבק, אורגניגרם (Organigram) הכליאה גנטיקות בלוברי (Blueberry) והייז (Haze). את הגנטיקה שהתקבלה היא מגדלת במתקני אינדור מהשורה הראשונה. מתקני הגידול של אורגניגרם חדשניים ומאובזרים לגמרי; הם כוללים חדרי פרופגציה מתוחכמים וכמו כן מערכים אוטומטיים לכל שלב, משתילת צמח בעציץ ועד אריזת תפרחתו.

נראות

תפרחת אקדיה מתחלקת לפרחים דחוסים, נוחים לעיבוד בגודל ממוצע של כשני ס”מ. התפרחת מאופיינת בגווני ירוק בהיר, ולמעשה ניתן גם לזהות מעט גוון סגלגל על חלק מהפרחים באריזה. שערות העלי בצבע כתום קרם עדין. בנוסף, הזן מציג טריכומות גדולות מפוזרות בכל עבר שלא מרכיבות שמיכה רציפה. למרות זאת, יש להן תפקיד משמעותי בנראות של הפרחים. 

טרפנים

הכלאת בלוברי עם הייז יצרה זן עם ארומה וטעם דומיננטיים בזכות ריכוז טרפנים עשיר של כ-2% מכלל הצמח. ריכוז הטרפנים הממוצע שמאפיין את הגנטיקה מתחלק בין מירסן, קריופילן, פינן ויומולין. יחד הם מרכיבים טעם חמוץ – מתקתק שמזכיר לימון, הדר, אוכמניות וקצת שמנת מתוקה. הטרפנים הללו מתאדים בטמפ’ שבין 107 (יומולין) ל-176 (מירסן) מעלות צלזיוס, כאשר THC, הקנבינואיד העיקרי מתאדה ב-156 מעלות צלזיוס. אידוי כזה ירגיש מתוק תחילה, ימשיך לחוויית גוף לימונית ויחתום עם סיומת צמחית.   

קנבינואידים

אקדיה נכנס לקטגוריית T20\C4 בתור זן סאטיבה דומיננטי. ככזה הוא מבטיח בין 16% – 24% THC ועד 7% CBD. באצוות שבדקנו, אקדיה הכיל בין 18%-19% THC וריכוזי CBD זניחים וכמעט אפסיים. בהתאם לתוצאות הבדיקות ולקטלוג הראשוני שלו, אקדיה הוא אכן זן מרומם עם השפעה ניכרת אך לא עוצמתית מדי. השימוש באקדיה מעלה חיוך על השפתיים, מוריד דאגות ומכין את המטופל ליום רגוע.

לסיכום

אקדיה הוא זן השבוע שלנו בזכות טעם טוב, מבנה פרחים מהודק והשפעה מעודדת וניכרת. התפרחת בגודל בינוני, דחוסה ונוחה לעיבוד. היא מפיקה ארומה וטעם נעימים, משרה רוגע ומעלה חיוך שמחזיק לא מעט זמן. הגנטיקה פותחה על אורגניגרם הקנדית במתקן האינדור המתקדם שלה, אך מיובאת ומשווקת בארץ ע”י קנדוק.

רוצים לנסות? לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן