תווי גידול: סמלים על אריזות קנאביס רפואי

סמלים על אריזות קנאביס
החל מיוני 2021, הנחיות חדשות קובעות סמלים וסימונים חדשים על אריזות מוצרי הקנאביס הרפואי. ההנחיות החדשות מתייחסות ל-3 נושאים עיקריים: בדיקות למגוון קנבינואידים משניים, הנגשת תוצאות בדיקות האצווה, וסימון תהליכים פיזיקליים וטיפולים כימיים שתפרחות קנאביס עוברות עד לשיווקן.

הסימון יעשה בעזרת סדרת סמלים שיבהירו שני דברים. הראשון – אילו טיפולים להורדת עומס מיקרוביאלי עברו הפרחים. השני – האם בתהליך הגידול השתמשו בהדברה כימית, אורגנית, ביולוגית או שלא נעשה שימוש בחומרי הדברה. 

ההנחיות מחייבות את כל משווקי הקנאביס ומהוות צעד בדרך לפיתוח שוק קנאביס רפואי מיודע וחכם. בקליפורניה לדוגמה, בעל עסק שמעוניין לשווק קנאביס לשאיפה צריך לבדוק ריכוז של חמשת הקנבינואידים העיקריים בנוסף גם לריכוזי טרפנים, מיקוטוקסינים ומגוון קריטריונים נוספים.

אלו הסמלים המודפסים על אריזות מוצרי הקנאביס הרפואי בישראל והמשמעות שלהם:

עיקור מיקרוביאלי

פסטור קר

עיקור מיקרוביאלי פסטור קר

מוצר הקנאביס עבר הליך הורדת עומס מיקרוביאלי באמצעות “פסטור קר”, או הקרנה בקרינת בטא. קרינת בטא היא קרינה יעילה בה המוצר לא מתחמם, ותכולתו נשמרת טוב יותר אך ריכוז ואיכות טרפנים עדיין נפגעים.

פלזמה קרה

מוצר הקנאביס עבר הליך הורדת עומס מיקרוביאלי באמצעות “פלזמה קרה”. פלזמה היא הליך שלא מבוסס על קרינה ושומר על טמפרטורה נמוכה יחסית – 50 מעלות צלזיוס. פלזמה קרה מטפלת רק בשטח החיצוני של התפרחת, ולכן לא מגיעה למזיקים שנמצאים בתוכה. 

גז אוזון

עיקור מיקרוביאלי גז אוזון

מוצר הקנאביס עבר הליך הורדת עומס מיקרוביאלי באמצעות אוזון. גז אוזון מחטא ויכול לשמש את מגדלי הקנאביס בשלבים שונים של הצמיחה. אם רכשתם מוצר קנאביס עם סימון זה מומלץ לבדוק באיזה שלב נעשה שימוש באוזון, שכן הוא מותיר ריח וטעם לא נעימים. 

הדברת מזיקים

הדברה כימית

הדברה כימית

בעת גידול הקנאביס נעשה שימוש בתכשירי הדברה כימיים מורשים. כלומר לא מדובר בקנאביס אורגני. אם ידועה לכם רגישות לחומרי הדברה מסוימים, מומלץ ליצור קשר עם החברה המספקת את המוצר שרכשתם. לברר באילו חומרי הדברה השתמשו בגידול האצווה וכמה זמן לפני הקציר נעשה בהם שימוש.

הדברה ביולוגית

הדברה ביולוגית

בעת גידול הקנאביס בוצע שימוש בהדברה ביולוגית. השימוש בהדברה ביולוגית הוא כינוי כולל לשימוש בטורפים הטבעיים של המזיקים שתוקפים את תפרחות הקנאביס. בינהם תוכלו למצוא אקריות וכנימות טורפות. זו שיטת הדברה אורגנית לחלוטין, אך היא מותירה את תפרחות הקנאביס לא כשרות מהדרין בשל החשש שתכיל שרצים.

הדברה אורגנית

הדברה אורגנית

בעת גידול הקנאביס בוצע שימוש בחומרי הדברה המותרים בחקלאות אורגנית בלבד. למרות שזהו קנאביס אורגני, שימו לב שבגידול מוצר קנאביס בשיטה זו נעשה שימוש בחומרי הדברה. אם ידועה לכם רגישות לחומרי הדברה אורגניים (המבוססים לרוב על שמן אזדרכת/נים) מומלץ לבדוק כמה זמן טרם הקציר נעשה שימוש בחומרים אלו. חשוב לדעת, חומרי הדברה אורגניים אינם בהכרח פחות מאיימים  מחומרי הדברה כימיים. המרקם השמנוני שלהם גורם להם להצטבר ולהידבק לתפרחת ואף להופיע במיצויי קנאביס.

ללא הדברה

ללא חומרי הדברה

בעת גידול הקנאביס לא בוצע כל שימוש בחומרי הדברה. זהו כמובן האידיאל, אך במרבית המקרים כמעט ובלתי אפשרי. השימוש בחומרי הדברה נחוץ ומהווה שלב בלתי נפרד מענף החקלאות המודרנית. בפרט זו שמצופה ממנה לספק מוצר בתקן רפואי עבור מטופלים שמערכת החיסון שלהם אינם בהכרח חזקה.

2 thoughts on “תווי גידול: סמלים על אריזות קנאביס רפואי

  1. שלמה רחמן אומר:

    על ממשלת ישראל משרד הבריאות וכל האחרים על מתן תרופת הפלא הנודעת בשמותיה קנאביס מריחואנה גראס וויד סם מסוכן לשווק לכלל מחזקי הרשיון לסם המסוכן תרופת הפלא אך ורק גראס בגידול אורגני ללא הקרנות וללא תוספת חומרים כימים שהורסים את איכות הריפוי של הפרח המופלא וגם הורסות את ריחו די למכור לנו זיופים בכבוד רב.

  2. בן מאיר אומר:

    אני ממש מודה לכם …אך נראה לי שאפשר .במינימום חורי הדברה וגידול חממה ..גם להגביר את רמת הברזל והמגנזיום של הפרח ..ויש גם גידולי פלטינום …
    הרבה תודה לכם..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן