מאדים קנאביס? כך תעשו שימוש חוזר בעודפי אידוי קנאביס

מאדים קנאביס כך תעשו שימוש חוזר בעודפי האידוי
בשונה מעישון קנאביס, במהלכו התפרחת נשרפת והופכת לאפר, השימוש במכשיר אידוי (Vaporizer) תמיד ישאיר אחריו עודפים המכילים חומרים פעילים ובראשם THC. בעולם עודפי האידוי כבר זוהו כמשאב ואף זכו לכינוי: Already Vaped Bud (תפרחת אחרי אידוי) או בקיצור AVB. הנה כמה דרכים שבהם אפשר לעשות שימוש חוזר בעודפי אידוי קנאביס. 

שיעור שונה של THC בכל AVB

ראשית חשוב לציין ששיעור החומר הפעיל ב-AVB אינו קבוע והוא משתנה מצרכן לצרכן. נקודת המוצא היא שטמפרטורת האידוי ושיעור החומרים הפעילים שהיו בתפרחת המאודה מלכתחילה הם שיקבעו את שיעור ה-THC הנותר בתפרחת. ככלל ככל שטמפרטורת האידוי נמוכה יותר פחות חומרים פעילים ימוצו במהלך האידוי. מה שאומר ש-AVB שנותר במכשיר האידוי בתום הצריכה יכיל שיעור גבוה יחסית של THC. 

מאחר שחלק גדול מצרכני האידוי לא נוהגים לאדות בטמפרטורות גבוהות במיוחד ולרוב יסתפקו בטמפרטורה של בין 160 ל-200 מעלות צלזיוס. אידוי תפרחת קנאביס בטמפרטורות האלה עדיין ישאיר AVB עם כמות לא רעה של THC ושאר החומרים הפעילים. 

העניין השני כמעט מובן מאליו. אם באידוי הכנסתם תפרחת ששיעור ה-THC שלה נמוך מלכתחילה, תקבלו AVB מאוד דל ב-THC, ולכן כדאי לבחור מראש תפרחות עשירות.

אם אתם נוהגים לאדות תפרחות של זני T20 ולא מאדים בטמפרטורות של יותר מ-200 מעלות צלזיוס, תוכלו לאסוף ולשמור AVB שנשאר בתום כל אידוי. הנה כמה תוצרי מחזור של AVB שאפשר לעשות בקלות בכל בית. 

טיהור במים

מרבית השימושים של AVB הם מוצרים שמיועדים לצריכה באכילה או בליעה. ויש טעם רב להתחיל את ההכנה דווקא בתהליך המכונה טיהור במים. אמנם אין שום מניעה להשתמש ב-AVB במצבו הגולמי מיד בהוציאו מתוך ממכשיר האידוי. אך חלק ניכר מהאנשים לא יאהבו את טעם הלוואי הדומיננטי שיש לשאריות תפרחת קנאביס מאודה. 

על אף שמו, טיהור מים הוא תהליך פשוט שניתן לעשות בכל בית. כל מה שדרוש עבורו זה חיתול בד, קערת מים וקצת סבלנות. תחילה תצברו קצת  AVB למחזור, 10 גרם או יותר. קחו חיתול בד והניחו את עודפי התפרחת המאודה שצברתם במרכזו. קפלו אותו, הדקו קלות וקשרו אותו מלמעלה כך שתהיה לכם “שקית תה” גדולה מלאה AVB.

עכשיו הכניסו את החיתול הקשור לקערה מלאה מים. פעמיים ביום תרוקנו את המים הישנים והוסיפו במקומם מים חדשים. חזרו על התהליך הזה במשך 4 ימים. אחרי 4 ימים הוציאו את חיתול הבד, פתחו אותו ופזרו את התפרחת המאודה שלכם על גבי נייר אפייה והניחו בתבנית תנור.

חממו את תנור האפיה שלכם לטמפרטורה של 200 מעלות צלזיוס והכניסו את התבנית לתנור במשך שעתיים, כאשר בכל חצי שעה הפכו וערבבו את התפרחת המאודה כדי להבטיח יבוש אחיד. זהו, המשימה הושלמה עכשיו יש לכם AVB עשיר ב-THC אך ללא טעם לוואי שאיתו תוכלו להכין הרבה מוצרי קנאביס מעולים.

אדיבלס

אדיבלס (Edibles) הם מוצרים אכילים המכילים קנאביס. הם עוד טרנד שבשנים האחרונות צובר תאוצה ופופולריות עצומה. לצד עוגיות הקנאביס הידועות, על שלל גרסאותיהן, רבים צורכים קנאביס כתוסף או רכיב בסוגי מאכלים רבים. החל מחמאת קנאביס, מגוון מאפים ואפילו גלידת קנאביס.

AVB כך מסתבר הרבה יותר מתאים לבישול מתפרחת קנאביס טרייה. במסגרת תהליך האידוי עוברת התפרחת תהליך דה-קרבוקסילציה (חימום) שהופך אותה מוכנה לספיגה דרך מערכת העיכול. לכן כאשר מבשלים עם AVB אפשר פשוט לשלב אותו כמו שהוא במתכון (עדיף אחרי טיהור במים). האפשרות הנוחה ביותר היא להכין ממנו חמאת קנאביס, המהווה מרכיב חשוב להרבה מאוד מתכונים של מאכלים מבוססי קנאביס.  

תבלין קנאביס

תערובת AVB שעברה טיהור במים וייבוש, יכולה לשמש כתבלין לכל דבר. כלומר, התבלין הזה מאוד שונה משאר התבלינים בארון המטבח. כשאתם מפזרים אותו על פיצה הוא אמנם דומה לאורגנו, אבל למיטב ידיעתנו לאורגנו אין השפעה פסיכואקטיבית. למעשה אפשר לפזר ולהוסיף AVB לכמעט כל מאכל ובדרך זו לצרוך קנאביס כאשר רוצים להימנע מעישון או אידוי. 

קפה קנאביס בפינג’אן 

עד להופעת AVB הדרך הנפוצה להכין קפה או תה מבוסס קנאביס היתה באמצעות שימוש בחמאת קנאביס. כמו שכבר הזכרנו, באמצעות AVB ניתן להכין חמאת קנאביס נהדרת, אך בזכות תהליך הדה קרבוקסילציה שתפרחת הקנאביס עוברת במהלך האידוי נפתחות בפניכם גם דרכים חדשות וקלות להכנת משקאות חמים מבוססים קנאביס. למעשה, אפשר פשוט להוסיף אותו לתערובת הקפה השחור שאתם מבשלים בפינג’אן או לתה הצמחים שאתם חולטים במים רותחים. מבחינת הטעם זה יהיה מאוד דומה לקפה והתה שאתם שותים. מבחינת ההשפעה זה כבר סיפור אחר. 

קפסולות

אם אתם אוהבים לצרוך קנאביס בבליעה דרך מערכת העיכול, אך אין לכם כוח וחשק לבשל. אחד הדברים הכי פשוטים, קלים (ואפקטיביים) שאפשר לעשות עם AVB זה קפסולות קנאביס לבליעה. גם פה אנחנו צריכים להודות לתהליך החימום שהתפרחת עוברת במהלך האידוי. כך שכל מה שנדרש הוא לרכוש קפסולות בבית מרקחת או חנות אחרת המוכרת קפסולות ריקות ולמלא אותן ב-AVB. למעשה, אם בחרתם להכין קפסולות קנאביס לוותר על שלב טיהור המים. התפרחת המאודה כלואה בקפסולה ומתפרקת רק בקיבה כך שעניין הטעם אינו רלוונטי פה. 

שמן קוקוס

בעזרת AVB אפשר להפוך שמן קוקוס רגיל לשמן קנאביס שמכיל שיעור נאה של THC וקנבינואידים אחרים. מאחר וקנאביס מסיס בשמן, כל מה שצריך לעשות כדי לייצר שמן קוקוס קנאביס ביתי הוא לערבב שמן קוקוס עם AVB (שעבר טיהור מים), להכניס לכלי בישול ולבשל אותם יחד בטמפרטורה נמוכה לאורך כמה שעות (מומלץ לערבב את התערובת מידי פעם).  בתום הבישול השאירו את התערובת להתקרר. לאחר מכן סננו אותה באמצעות חיתול בד והפרידו ממנה את כל שאריות המוצקים. מה שיישאר אחרי הסינון הוא שמן קוקוס קנאביס איכותי. 

כן, אפשר גם לעשן AVB

גם אם אתם לא אוהבים את הקונספט של מאכלי קנאביס (Edibles) או שכל הסיפור נראה לכם מעייף, אתם בהחלט יכולים לשמור את ה-AVB ולהשתמש בו בצוק העיתים. נכון, הוא הרבה פחות פוטנטי בעישון מתפרחת לפני אידוי ויש רבים שממש לא אוהבים את הטעם של תפרחת מאודה ממוחזרת. אך אם תגלגלו AVB בעל שיעור נאה של THC לתוך ג’וינט, תכניסו אותו למקטרת או ראש של באנג הוא בהחלט יהיה בעל תכונות פסיכואקטיביות. 

אלו היו, על קצה המזלג, כמה דברים מעניינים שאפשר לעשות עם AVB. אם אתם מתלבטים מה לעשות עם ה-AVB שצברתם, בינתיים מומלץ לשמור אותו בכלי אטום ובמקום מוצל ויבש.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן