בחירת טמפרטורה לאידוי קנאביס: המדריך המלא

בחירת טמפרטורה לאידוי קנאביס
השימוש במכשיר לאידוי (וופורייזר) קנאביס הופך ליותר ויותר נפוץ בשנים האחרונות. הסיבה לכך נובעת מהצורך באלטרנטיבה בריאה יותר לצריכת קנאביס. על אף שמרבית האנשים עדיין בוחרים בעישון כשיטת צריכה מועדפת, בכל שנה שיעור מטופלי הקנאביס הבוחרים באידוי ממשיך לעלות. אז אם אתם חדשים באידוי קנאביס ולא בטוחים מה היא הדרך המתאימה עבורכם לאדות קנאביס, הנה כל מה שצריך לדעת כדי להתחיל. 

הפילוסופיה של אידוי קנאביס פשוטה: במקום לשרוף את התפרחת אפשר לאדות אותה בטמפרטורה שלא מייצרת בעירה. כך תימנעו מתוצרי הלוואי המזיקים (פיח ותרכובות רעילות אחרות) ומהשפעותיו המזיקות של העישון.

אחרי שזה נאמר, חשוב לציין שצריכת קנאביס באידוי דורשת היערכות שונה מצד המטופל. זה מתחיל בבחירת מכשיר אידוי, ממשיך בלמידת המכשיר וכל הפונקציות הקיימות בו ומסתיים בבחירת טמפרטורת אידוי מתאימה. 

קחו שליטה על הקנאביס שלכם

כשמעשנים קנאביס, בג’וינט או בבאנג, אין אפשרות ממשית לשלוט על הטמפרטורה. הטמפרטורה של בעירת ג’וינט נעה בין 400-800 מעלות צלזיוס. היא משחררת כמויות גדולות של THC וקנבינואידים אחרים, ובהקשר הזה פעולת העישון לעיתים יותר אפקטיבית מאידוי. מצד שני, במהלך הבעירה חלק מהחומרים הפעילים כמו טרפנים נשרפים ומתפרקים לפני שהם באים לידי ביטוי. 

באידוי לעומת זאת, קביעת הטמפרטורה תיתן לכם שליטה הרבה יותר גדולה מאשר בעישון. לכן קביעת הטמפרטורה היא נדבך מרכזי שתגדיר את חוויית האידוי ואפילו את האופן בו ישפיע הקנאביס.

תחומי טמפרטורה שונים באידוי קנאביס

המטרה באידוי היא לגרום לחומרים הפעילים להגיע לנקודת הרתיחה שלהם ולהתנדף. כלומר להפריד אותם באמצעות חום מתוך הקנאביס באופן שבו המטופל יכול לשאוף אותם כאדים. 

מאחר שלקנבינואידים וטרפנים יש נקודות רתיחה שונות מדובר במשחק עדין. חומרים פעילים שלא יגיעו לטמפרטורת האידוי הנדרשת לא ‘ישתחררו’ מהקנאביס ולכן לא ישפיעו.

מרבית הטרפנים מתאדים בטמפרטורות נמוכות יותר מאשר קנבינואידים ואילו בטמפרטורות גבוהות הם מתכלים ופחות מורגשים. להבדיל מ-THC ו-CBD, ככל שהטמפרטורה גבוהה יותר כך יותר חומר פעיל יגיע למצב נדיף ולכן ההשפעה הפסיכואקטיבית תהיה חזקה יותר. 

מומחי האידוי מגדירים 3 טווחי טמפרטורה והשלב הראשון בבחירת הטמפרטורה הוא הכרת הטווחם ואת משמעותם. 

טמפרטורה לאידוי קנבינואידים

השפעה קלה: בין 163 ל-177 מעלות צלזיוס

נקודת הרתיחה של THC היא 157 מעלות צלזיוס. זו הטמפרטורה שבה מולקולות THC מתחילות להתנדף וובהן ניתן לשאוף אותן. בפועל, בכל טמפרטורה מתחת ל-163 מעלות THC לא ישתחרר מהתפרחת באופן שניתן להרגיש אותו. רק כמות קטנה ממנו תשתחרר ולכן ההשפעה הפסיכואקטיבית תהיה נמוכה. האם זה טוב או רע? תלוי את מי שואלים ותלוי איזו חוויה או אפקט אתם מחפשים. 

לאידוי בטמפרטורה נמוכה יש לא מעט יתרונות. התופעה הכי מובחנת היא שבאידוי מסוג זה, טרפנים מתנדפים באופן אופטימלי וזו הזדמנות מצוינת להעריך את טעם הקנאביס. אם אתם בעניין של טעמי קנאביס, בטווח זה תחוו אותם הכי טוב. בנוסף אידוי כזה מייצר זרם אדים קריר שעובר מאוד חלק בגרון ולא גורם לשיעול. 

השפעה סטנדרטית: בין 178 ל-204 מעלות צלזיוס

בטווח הזה כמות גדולה יותר של מולקולות THC וקנבינואידים אחרים משתחררות והחוויה הפסיכואקטיבית יותר נוכחת. כמו כן, עדיין ניכרת השפעתם של טרפנים המספקים חוויית טעם טובה. זרם האדים יותר דחוס וחמים ולכן עובר בגרון בצורה יחסית חלקה.  

עבור מי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום האידוי מומלץ עבורו להתחיל להתנסות בטווח הטמפרטורות הנ”ל. ולמרות שאין לנו סטטיסטיקה מדויקת אנחנו מעריכים שגם מרבית המאדים הוותיקים נשארים בטווח הזה.

השפעה פסיכואקטיבית מלאה: בין 205 ל-221 מעלות צלזיוס

כאשר חוצים את הרף של 205 מעלות באידוי מתחילים להתקרב לאפקט המתקבל מצריכה של קנאביס בג’וינט ואפילו בבאנג. אידוי קנאביס בטווחים הגבוהים מייצר אדים חמים מאוד ודחוסים שמעניקים אפקט פסיכואקטיבי שמאוד דומה לעישון (כולל אופציה לשיעול). וזאת משום והאידוי ממצה הכי הרבה THC ו-THCV מהתפרחת. 

אם האפקט הרפואי שאתם מחפשים כולל חוויה פסיכו-אקטיבית חזקה, זה הטווח שלכם. רק קחו בחשבון שבטמפרטורות אלו תאבדו הרבה מהשפעת הטרפנים.

טמפרטורה לאידוי טרפנים

בחירת טמפרטורה אופטימלית

אחרי שאתם מכירים את חוקי האצבע הגדולים של טווחי הטמפרטורות ואת ההבדלים הבולטים ביניהם, הגיע הזמן לבחור כיוון ולגלות את טמפרטורת האידוי האופטימלית עבורכם. 

המטרה היא לאתר את הטמפרטורה הספציפית שתספק את החוויה הכי נכונה עבורכם בתוך הטווח הנבחר. אין טמפרטורה אחת נכונה בכל טווח והדבר כרוך בניסוי וטעייה.

אתם כמובן לא חייבים להתקבע על טווח או טמפרטורה מסוימים. ייתכן ובנסיבות שונות (שעת שימוש, מטרת הטיפול, סוג הזן וכו’) תעדיפו טמפרטורת אידוי שונה. דווקא הוורסטיליות הזו היא מהיתרונות הגדולים של אידוי, כי היא נותנת למטופל המיומן שליטה הרבה יותר מדויקת על המינון והחוויה. 

להתחיל בטמפרטורת האמצע

התחילו בבחירת טווח – ולצורך הסקירה נתמקד בתחום שבין 178 ל-204 מעלות. כדי למצוא את האופטימום שלכם כוונו את הטמפרטורה במכשיר האידוי בנקודת האמצע. כלומר התחילו בטמפרטורת אידוי של 190 מעלות ותרגישו איך זה עובד לכם. אחר כך תעלו בהדרגה ל-195 מעלות. עובד יותר טוב? מעולה, נסו לעלות עוד קצת. מרגיש לכם פחות טעים ועשיר? ההשפעה חזקה מדי עבורכם? הקנאביס משעל? תורידו את הטמפרטורה עד שתמצאו את הנקודה שהכי מתאימה לכם. 

לא ‘זבנג וגמרנו’

זה המקום לציין שלא מדובר בלמידה חד פעמית. מי שמנוסה באידוי קנאביס ואוהב את זה יודע שמדובר במחול מתמשך. גם כאשר מצאתם טמפרטורה אופטימלית היא כנראה תהיה נכונה לזן מסוים או לאצווה ספציפית. לכל זן ריכוז שונה של חומרים פעילים, ולכן השפעתו תשתנה ותדרוש התאמה מסוימת של הטמפרטורה. 

בשלב הזה כבר הבנתם – אין טמפרטורה אחת ‘נכונה’ והסוד הוא ללמוד בהדרגה. תהיו קשובים לתחושות שלכם ותצברו ניסיון. אידוי נעים! 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן