זן השבוע: מרמלדה

מרמלדה קנאביס חוות דעת

חברת שיח השיקו גרסה משלהם לגנטיקת האולטרה סאוור המפורסמת. הסאטיבה הדומיננטית נקראת בעברית מרמלדה, אך מיובאת ממתקני האינדור של זנאביס (Zenabis) בקנדה. מרמלדה של שיח תופס מקום מכובד השבוע עם זינוק חד במעלה טבלת המכירות בזכות פרופיל טעם וריח ניכרים, וכמו כן בזכות נראות מרשימה הכוללת טרימינג מוקפד וקליפת טריכומות עבה. סה”כ – סאטיבה נעימה ומומלצת

גנטיקה

מרמלדה מיובאת ומשווקת לארץ ע”י שיח והיא תוצר של ענקית האינדור הקנדית זנאביס. היא מופקת מזן אולטרה סאוור שהתחיל את דרכו בטי אייץ’ סידס באמסטרדם אחרי הכלאה של אמ.קיי אולטרה (MK Ultra) עם (East Coast Sour Diesel). אמ.קיי הוא זן אינדיקה עוצמתי מאותו בית גידול שזכה לתהילה קצרה בין 2003-2004. הסאוור הוא גנוטיפ שהגיע אליהם מארה”ב. שילוב האינדיקה העוצמתית עם הסאטיבה הלימונית יצר גרסה עדינה, מתונה אך מורגשת של השניים.

נראות

מרמלדה מאופיין בפרחים ברדיוס משתנה של בין ס”מ לשניים. דחיסות התפרחת גבוהה מאוד, הפרחים קשיחים ודורשים קצת לחץ בעיבודם. התפרחת בגוון ירוק בהיר, זהוב עם שערות עלי בצבע כתום בהיר. שכבת טריכומות עבה עוטפת את פרחי המרמלדה ואף משנה מעט את צורתם. הטרימינג מחד מוקפד מאוד, ומאידך ניכר שהוא לא פגע במעטה הטריכומות על הפרחים.

טרפנים

מרמלדה של שיח מאופיין בפרופיל טרפנים המורכב ממירסן, קריופילן, בטא פינן ולימונן. יחדיו הארבעה מספקים ארומה וטעם הדריים במיוחד עם תווי לימון וסיומת חריפה מעט. ארבעת הטרפנים מתאדים בין 155 – 176 מעלות צלזיוס. אם אתם מעדיפים טרפנים הדריים, היינו ממליצים לבחון גם את את הטעמים המופקים באידוי פרחי מרמלדה ב-225 מעלות צלזיוס. זו טמפ’ האידוי של ציטרונלול – טרפן הדרי נוסף, פחות דומיננטי בגנטיקה. 

קנבינואידים

מרמלדה הוא זן סאטיבה שמשתייך לקטגוריית T20C4, ובהתאם מבטיח בין 16% – 24% THC ועד 7% CBD. עם זאת, אחוז ה-CBD אפסי. בדיקת ריכוז THC במכשיר בדיקה של GemmaCert הציגה תוצאה של 18.5% אחוזים. מרמלדה מתאימה בעיקר לשימוש יום, יעילה בהעצמת תחושות אופוריה, הגברת יצירתיות ומצב רוח. סה”כ מדובר בגנטיקה מורגשת, אך לא עוצמתית מדי ביחס למקבילותיה בקטגוריה.

סאטיבה נעימה ומורגשת

לתאר את הזן מרמלדה בשתי מילים? סאטיבה. מדובר בזן שהצד החזק שלו הוא פרופיל טעמים וריחות עוצמתיים במיוחד. הגנטיקות ההולנדיות והאמריקאיות שזורות יפה בפרופיל טרפנים ניכר המדיף ארומות לימוניות-הדריות עם סיומת קצת חריפה. יחד עם זאת, ההשפעה לא עוצמתית מדי, משרה חיוך ואווירה נעימה ומאפשרת להמשיך את התפקוד היומי כרגיל. 

One thought on “זן השבוע: מרמלדה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן