מהו THCV ומה מייחד אותו מ-THC?


כמו THC ו-CBD, גם THCV נכלל בקנבינואידים העיקריים בצמח הקנאביס, ובדומה ל-THC הוא גם פסיכואקטיבי. ל-THCV יש השפעות מגוונות על מערכת העיכול ותהליכי ניהול הסוכרים בגוף שלנו. הוא מציע יתרונות רפואיים רבים למגוון סיבוכים רפואיים החל מבעיות עיכול, דרך קשיים מוטוריים ועד אלצהיימר ופרקינסון. 

הקנבינואיד הדיאטתי

THCV נחשב לאחד מששת הקנבינואידים העיקריים בצמח הקנאביס. בדומה ל-THC, הוא פסיכואקטיבי גם כן. כלומר, יש לו השפעה על התפיסה המרחבית והחושים של מי שצורך אותו. אך בשונה מ-THC הוא מתאדה רק ב-220 מעלות צלזיוס. יחד עם זאת, השפעתו קצרת טווח יחסית ל-THC.

ל-THCV יש השפעה עוצמתית על מערכת העיכול. אך בשונה מTHC, הוא דווקא מחליש את תחושת הרעב ובכך מדכא תיאבון. כמו כן, יש ל-THCV השפעה מהותית על ניהול הסוכרים בגוף, ומכאן גם יתרונות רבים לסוכרתיים.

פוטנציאל רפואי מגוון

THCV נושא במגוון סגולות מועילות במיוחד למטופלים סוכרתיים. הקנבינואיד מוריד את רמות הסוכר בדם ומסייע לעקוף את עמידות הגוף בפני זריקות אינסולין. בנוסף, הוא כאמור מדכא תיאבון, ומשכך ביעילות התקפי חרדה וכאבים כרוניים. זאת בנוסף לסגולות בעידוד צמיחת עצם, התמודדות עם קשיים בשליטה מוטורית ועם הפגיעות המוחיות המאפיינות חולי אלצהיימר ופרקינסון

זנים עתירי THCV

רוב זני הקנאביס בעולם מכילים כמויות מזעריות של THCV, עובדה המקשה על מטופלים המעוניינים בקנבינואיד להשיג את האפקט הרפואי הנכסף המשויך לו. עם זאת, יש לשער כי עם התפתחות התעשייה נתחיל לראות יותר זנים עתירי THCV. היום, רוב הזנים המפיקים באופן טבעי כמויות בולטות של THCV הם זני סאטיבה עם מקורות אפריקאיים. 

הגנוטיפים של דורבן פויזן (Durban Poison), של צ’רי פאי (Cherry Pie) וגם של סקאנק #1 (Skunk #1) כולם נחשבים כיום לעתירי THCV. ומה מייצג אותם בארץ? אפסילון של קנדוק היה גרסה מקומית של דורבן פויזן שכרגע לא קיימת בשוק. תבור של פארמוקן, הלל של טוגדר וענבר של שיח הם כולם צאצאים של סקאנק #1 הקלאסי. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן