גידול חוץ | Outdoor

גידול חוץ אאוטדור קנאביס
גידולי חוץ של קנאביס רפואי אינם נפוצים במדינת ישראל ובעולם, ורוב היצרנים עושים שימוש בחממות ובמתקני גידול סגורים. גידול קנאביס אאוטדור – כלומר, בשדה – מספק לצמחים את האוויר, השמש והאדמה אליה הם רגילים. בנוסף, גידולי שדה מאפשרים שמירה מירבית על איכות הסביבה. עם זאת, גידול קנאביס בשדה משאיר את הצמחים חשופים למזיקים או גנבים ולכן עלול לפגוע ברווחיות הפוטנציאלית של החווה. 

גידול חוץ של קנאביס מאפשרת ליצרנים תהליך זול, בר קיימא וידידותי לסביבה. הוא מאפשר הפקת כמויות גדולות של קנאביס פעם אחת או פעמיים בכל שנה, תלוי באקלים. בעזרת חלוקת השדה לאזורים, ניטור פעילות מזיקים, אפקטיביות חומרי הדברה ומדידת רמות סוכרים בצמחים – חקלאים המטפלים בגידולי שדה מצליחים לדאוג לתוצרת חקלאית מגוונת. 

עם זאת, משרד הבריאות הישראלי אסר על גידולי קנאביס בשדה פתוח, ככל הנראה מטעמי ביטחון ובקרת איכות. גידולי חוץ זמינים מאוד לפריצה וגניבה, ופרקטיקות הגידול האופייניות לגידולי שדה לא מספקות את תשומת הלב הדרושה להפקת תפרחת קנאביס רפואית איכותית. בנוסף, חומרי ההדברה שעושים בהם שימוש לגידולים חקלאיים היום בטוחים לבליעה – אך לא לאידוי או עישון. 

ולא רק משרד הבריאות נמנע – גם היצרנים לא ממהרים לגידולי השדה. גידולי קנאביס בשדה פתוח לא מציעים את האפשרות לשלוט בשעות בהן אור מגיע לצמחים. עובדה זו פוגעת משמעותיות במספר מחזורי הגידול השנתיים ומכאן – ברווחיות הפוטנציאלית.

One thought on “גידול חוץ | Outdoor

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן