סקירה לזן שישקברי Shishkaberry

שישקברי קנאביס חוות דעת
שישקברי הוא זן אינדיקה עוצמתי ופירותי עם גנטיקת מקור שפותחה על ידי אחד מהמגדלים ומפתחי הזנים האגדיים בארה”ב. הזן משקיט באופן יעיל במיוחד חרדות, לחצים ופרקי דיכאון. ואם זה לא מספיק, תפרחת השישקברי הצבעונית גם נושאת ארומת דובדבן שמלווה בטעמים מתקתקים. סקרנו אותה מקרוב, וזה מה שמצאנו:

היסטוריה

קשה להתחקות אחר המגדלים שפיתחו את השישקברי המקורי, אבל זה לא הפריע לזן לזכות בגביע הקנאביס של מגזין היי טיימס (The High Times Cannabis Cup) בשנת 2001. השם המשעשע  שישקברי הוא הלחם של Shishkabab (שישקבב \ שישליק) ו-Berry (גרגר \ פרי יער, ענבה), והוא מספר על זני המקור. שישקבב – בזכות טעם מעושן ומפולפל שמגיע בזכות זן מקור אפגני לא ידוע. ברי – לכבוד גנטיקת בלוברי (Blueberry) של המגדל ומפתח הזנים האגדי די ג’יי שורט (DJ Short) שזורמת בגבעולי התפרחת.

במרוצת השנים הגנטיקה התגלגלה לידי מספר חברות. ביניהן קרסו פארמה (Creso Pharma), תאגיד הפארמה האוסטרלי, המשווק את הזן תחת שמו שישקברי בישראל יחד עם חברת יוניבו. בנוסף, גם IMC מספקים לשוק המקומי שישקברי תחת השם קנדיאן (Canadian) בקטגורית T15\C3, אשר מגיע ממתקן הגידול של נורת’רן גרין קנדה.

שישקברי קנאביס חוות דעת
שישקברי מבית קרסו פארמה

נראות

לזן שישקברי פרחים ארוכים בעלי גוון ירוק חזק עם שערות עלי בגוון כתום זהוב ומעטפת טריכומות חלבית ועבה. הפרחים בקוטר של 2-3 ס”מ, דחוסים, נוחים לפירוק וניכר שעברו טרימינג מקצועי. התפרחת בהירה מאוד ברובה, והעלים שנותרו כהים יותר, בצבע ירוק-עד כהה. עם זאת, ראוי לציין כי לשישקברי ישנם פנוטיפים סגולים (פנוטיפ: תכונה המושפעת מתנאי הגידול).

התפרחת הירוקה מקבלת מראה ייחודי בזכות שערות עלי בגוון כתום בוער ושכבת טריכומות עבה שעוטפת אותה. גנטיקות אפגניות בד”כ מאופיינות בשכבת טריכומות עבה, ומבנה נמוך, אגסי ורחב בתפרחת ובצמח בכלל. גנטיקת השישקברי קצת שוברת את התבנית עם צורת התפרחת המוארכת.

קנבינואידים וטרפנים

בישראל שישקברי קיים בקטגוריות T20\C4 ו-T15\C3 שמבטיחות לנו מוצר עתיר THC. זהו זן עוצמתי עם השפעה שעולה די מהר, מעודדת, מרכזת ואפילו משרה נינוחות חברתית. עם זאת, התחושה הזו תתחיל להתפשט לכיוון הגוף ותהפוך לעייפות נעימה, חמימה ומנחמת שתדרוש ממך לנוח.  

לשישקברי מפרט טרפני מעניין המורכב מארבעה טרפנים דומיננטיים: מירסן, קריופילן, לימונן וגם לינלול. מירסן נותן בסיס צמחי, וזה מתובל בטעמים מתקתקים-חמוצים המופקים מתוך לינלול וגם לימונן. קריופילן מוסיף תווים פלפל עשירים, ויחדיו נוצרת לתפרחת טעם מתקתק-מעושן בניחוח שמזכיר דובדבן או אוכמניות. שימו לב, טרפנים דומיננטיים בשישקברי מתאדים רק בין 168 ל-198 מעלות צלזיוס. טווח זה ממוקם אחרי נקודת האידוי של THC ב-157 מעלות.

לסיכום

שישקברי הוא זן עם מורשת גנטית עשירה, פרופיל קנבינואידי עוצמתי ומפרט טרפנים נעים ומתקתק. הזן מומלץ להקלה על תחושות לחץ, התקפי ותחושות חרדה. כמו כן, בהתחשב בחצי המאוחר של השפעתו – יש לזן פוטנציאל לסייע גם לסובלים מנדודי שינה. שישקברי גם מתאים להקלה על כאבים כרוניים. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן