מותגי קנאביס | פארמוקן – Pharmocann


פארמוקן הוקמה ב-2008 והיא היתה אחת מחברות הקנאביס הרפואי הראשונות בפעלו בישראל עם כחמשת אלפים מטופלים טרם רפורמת הקנאביס. כיום החברה ממוקמת במתחם בגודל 20 דונם במושב ציפורי בו עובד צוות משפחתי מגובש. כבר בשלבי הקמתה החלה החברה לחקור ולפתח פרקטיקות גידול וטיפוח גנטיקה ייחודיות והיא מחזיקה קטלוג זנים מעניין ובלעדי. 

מסורת של קנאביס

פארמוקן קמה ב-2008 עם רוח פילנטרופית מלאה, עובדיה פעלו בהתנדבות, ולמעשה היא הייתה לאחת משתי החוות הראשונות בישראל. כיום החברה מחזיקה חממות על שטח כולל של כ-28 דונם במתקן המרכזי במושב ציפורי ועין חצבה. 

בחברה השתרש אופי משפחתי שמחזיק מעמד עד היום, עם צוות עובדים קטן שעובדים יחד ואוכלים יחד. “ראיתי כמה וכמה חוות בחיי וזה משהו בלתי נתפס שמחמם לי את הלב, וזה חלק גדול בהצלחה של פארמוקן”, סיפר רועי חובש – סמנכ”ל התפעול בפארמוקן. 

חוץ מתפרחות ושמנים, פארמוקן מייצרים היום גם מוצרים פרא-רפואיים ומוצרי קוסמטיקה מועשרי קנאביס שישווקו במזרח ובאוסטרליה ב-2021 ובהתאם לרגולציה המקומית, הם ימכרו גם בישראל. 

גם ללגליזציה של CBD הם מוכנים לגמרי עם מוצרי מזון, קו פרא-רפואי וקוסמטיקה עשירה ב-CBD. בנוסף,  פארמוקן התחילו במחקר ראשוני ובלעדי עם מכון שמיר על פטריות פסילוסיבין רפואיות שהומלצו על ידי הרבה מטפלים רוחניים מקסיקניים לטיפול בפוסט טראומה, אלצהיימר, טרשת נפוצה ודיכאון.

תרביות רקמה

מחלקת תרביות הרקמה היא אחד החלקים החשובים ביותר בחברה. המחלקה קמה תחילה כדי לנקות את הצמחים מפטריות, חיידקים, מחלות ועובשים המצטברים במהלך שהייתם בחממות. 

בניסוי מבוקר שבדק את גנטיקת מגידו לפני ואחרי תהליך ניקוי התקבל הבדל של כ-40% ביבול ושוני עצום בנראות. אבל מחלקת תרביות הרקמה לא רק שומרת על זנים, היא גם בודקת משטרי דישון, לחצי גידול ומטפלת בוירוסים.

בנוסף לתחזוקה שוטפת, מחלקת תרביות הרקמה גם מגדלת צמחי אם ממריסטמות (רקמות בגודל 0.2 – 0.5) בתהליך ממושך. יחד עם צמחי האם, החברה גם התחילה לגדל צמחים במעבדה עד לקציר מתרביות רקמה כדי לספק ליצרנים צמחי קנאביס טהורים לחלוטין ממזיקים ברמה המיקרוביאלית ללא צורך בהקרנה. הצמחים שצמחו במעבדה סטרילית ישמרו על הרכיבים בתוכם ויסופקו לעיבוד סטרילי למיצויים. 

אסטרטגיית הזנים של פארמוקן

מחלקת תרביות הרקמה היא גם לב המחקר והפיתוח של החברה. שם פארמוקן עוסקת בפיתוח, טיפוח והשבחה גנטית קפדנית של מעל 150 זנים מהקמת החברה. פארמוקן משקיעה זמן רב בפיתוח זן – כשנתיים, ומנווטת בהתאם למה שמטופלים מעידים שמשפיע. 

יתרה מזו, החברה גם בודקת פרופילי טרפנים וקנבינואידים מלאים לכל הזנים, ומטפחת זנים שניכר בהם אפקט הפמליה. מגידו נכלל בקטגוריית T20\C4 עתירת ה-THC ומכיל מעל 50% מירסן – טרפן שידוע באפקט המייעל שיש לו על ספיגת THC בקולטנים. 

בדיקות המעבדה של מגידו: מירסן מהווה יותר מ-50% מפרופיל הטרפנים. // תמונה: פארמוקן

קלאסיקה ישראלית

פארמוקן היא קלאסיקת קנאביס רפואי ישראלית. החברה המשפחתית היא אחת הראשונות העוסקות בתחום בישראל. היא מחזיקה בסדרת זנים מפורסמת ומוצלחת ומסתכלת קדימה אל העתיד עם פרויקטים חדשניים. מנהל מחלקת תרביות הרקמה מתאר את הסיבות להצלחת החברה כך: “כל אחד לקח את התפקיד לצעד הבא ושואף להוציא מהמחלקה את הכי טוב. זה מתחיל מתרביות רקמה, ממשיך לחממה ומשם לטרימינג, לייבוש ויישון – כולם מקפידים שהכל יהיה הכי מהודק שאפשר”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן