מה כדאי לעשות אם צרכתי יותר מדי קנאביס?

מה כדאי לעשות אם צרכתי יותר מדי קנאביס

מטופלים חדשים ומנוסים כאחד יכולים להגיע למצב של צריכת יתר של קנאביס בו האפקט הפסיכואקטיבי הנעים המאפיין את הפעילות הופך למועקה. התחושות המלוות צריכת יתר של קנאביס מאופיינות לרוב בדופק מוגבר, הזעה מוגברת, זיעה קרה, בחילה וכאב ראש. למרבה המזל, התחושות האלה יעברו תוך כמה שעות לכל היותר, ויש דרכים לזרז את ההתפכחות ולשטוף את התחושה הלא נעימה במהרה.

יותר מדי קנאביס

בצריכה מופרזת של קנאביס הגוף יחווה סימפטומים שונים המשפיעים על התחושה הפיזית והנפשית שלנו. לרוב, לאחר צריכת יתר של קנאביס הגוף יגביר את קצב דפיקות הלב, יפיק זיעה קרה, יעורר בחילה, ייבש את הפה, הגרון והעיניים. מטופלים מסוימים יחושו גם אובדן תחושת זמן וחרדה קלה הקשורה למצב הפיזי אותו הם חווים. כל הסימפטומים ברי חלוף – לאחר מספר שעות לכל היותר התסמינים ייעלמו ובמקומם תישאר רק עייפות קלה. יחד עם זאת, ישנן דרכים שעוזרות לזרז את ההתפכחות ולעדן את החוויה הלא נעימה בצריכת יתר.

אפשר להירגע עכשיו

מה כדאי לעשות אם צרכתי יותר מדי קנאביס

האפקט של ה-THC טיפס קצת גבוה מדי? לא נורא – הדבר הכי חשוב שצריך לעשות הוא לא להיכנס לפאניקה. כאמור, ההשפעה הממוצעת של קנאביס על הגוף אורכת בין 30 דקות לשעתיים ובקרוב כל מה שאתם מרגישים יעבור. נסו לא להתרגש אם אתם מזיעים או חרדים לשלומכם – שום נזק רפואי לא יקרה לכם.    

מצאו מקום שקט בו אתם יכולים להירגע ולנשום ברוגע כדי לשכך לאט לאט את תחושת חוסר הנעימות. תשאפו שאיפות מלאות ועמוקות מהאף ותוציאו באיטיות את האוויר מהפה. נסו לתת לעצמכם להירגע כמה שניתן. תנומה קלה מהווה פתרון מהיר לתחושות האלה, כך שאם אתם מרגישים התנמנמות – היכנעו לה; הירדמו לפרק זמן הדרוש לכם כדי להתמלא באנרגיות חדשות ולחזור לעמוד על הרגליים. 

הכירו את הגבולות 

מה לעשות אם צרכתי יותר מדי קנאביס

העצה הזאת לא תעזור אם כבר עברתם את הגבול, אבל בכל זאת – נסו ללמוד ולהכיר אותו. נסו להתכונן לקראת הפעם הבאה בה תבחרו לצרוך קנאביס. שימו את עצמכם בסביבה מוכרת של אנשים שנוח לכם איתם. אל תצרכו יותר ממה שמרגיש לכם נכון או מעבר לכמות אליה אתם רגילים. 

שימו לב שקנאביס משפיע שונה בשעות היום מהאופן שבו הוא משפיע בשעות הערב. בנוסף, הכירו איך כל שיטת צריכה משפיעה עליכם; אם אתם רגילים לשאוף מעט אידוי למשל, כדאי לדעת שצריכה באמצעות עישון תספק אפקט מהיר וחזק יותר.

שתו הרבה מים ותביאו חטיף

מה כדאי לעשות אם צרכתי יותר מדי קנאביס

הרוויית הגוף עם נוזלים ונשנוש מאכל קל יכולה להקל מאוד על תופעות הלוואי האופייניות מצריכה מוגזמת של קנאביס. בין אם אתם מעדיפים מים או מיץ, נסו לדאוג למשקה נטול קפאין לידכם. הריכוז בפעולות הלגימה והבליעה יכול להניע את המחשבה לתפקוד שקט יותר. הימנעו ממשקאות אלכוהוליים שיכולים להעשיר את ריכוז ה-THC בדם שלכם. מטופלים מסויימים מדווחים שאכילת פירות, אגוזים או גבינות יכולים גם כן להקל על התסמינים. 

דאגו לפלפל שחור

מה צריך לעשות אם צרכתי יותר מדי קנאביס

פלפל שחור הוא פתרון מעולה לצריכה מוגזמת של קנאביס. אם אתם מוצאים את עצמכם מתמודדים עם חרדה נסו להשיג גרעין פלפל אנגלי וללעוס שניים או שלושה או לחלופין להריח פלפל שחור גרוס או טחון. התבלין הביתי המצוי מייצר אפקט מרגיע שנוגד את החרדה שעלולה להתעורר בצריכה מוגברת של קנאביס עוצמתי.

לנוח לא עוזר? צאו להליכה

מה כדאי לעשות אם צרכתי יותר מדי קנאביס

אם הנסיונות להרגיע את המוח לא צלחו, אולי כדאי לנסות להזיז את הגוף. צאו החוצה, היחשפו לאוויר טרי ולסביבה חדשה ונסו לבחון איך זה משפיע עליכם. דאגו להישאר קרובים לסביבה המיידית שלכם כדי לא ללכת לאיבוד ובכך להעצים עוד יותר את תחושות החרדה. נסו לצאת להליכה קצרה אם אתם במצב גופני המאפשר זאת. אם אתם עדיין חשים סחרחורת או קלות ראש כדאי לנסות לנוח קודם.

זמן טוב למקלחת מרעננת

מה לעשות אם עישנתי יותר מדי קנאביס

אם צרכתם יותר מדי קנאביס בביתכם – נסו ליהנות ממקלחת או אמבטיה נעימה. מקלחת ארוכה או אמבטיה טובה יכולות לעזור לספק לכם תחושת רענון קלה. בנוסף, מקלחת או אמבטיה יכולות לסייע בהפגת מתחים בשרירים ולחצים נפשיים קלים. לעיתים זה בדיוק מה שמטופל שצרך יותר מדי קנאביס זקוק לו.

תשכחו מזה

מה עליי לעשות אם עישנתי יותר מדי קנאביס

אם עשיתם כל מה שאתם יכולים כדי לעזור לעצמכם לנער את הסימפטומים המאפיינים מצב של צריכת קנאביס מוגזמת, הגיע הזמן להתרכז בכל השאר ולשכוח מזה. נסו ליהנות מהדברים שאתם נהנים מהם בדרך כלל; טלוויזיה, מוזיקה, בני משפחתכם, בישול או פעילות יצירתית. לא משנה מה תבחרו, וודאו שזו פעילות שאתם מפיקים ממנה תחושות הנאה וזכרו שאתם בסדר ושהכל יעבור בקרוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן