כל מה שצריך לדעת על עישון בבאנג

תפרחות קנאביס רפואי ניתן לצרוך בשיטות צריכה שונות. אחת משיטות הצריכה הנפוצות אחרי הגליליות (ג’וינטים) היא עישון באנג – מקטרת מים עם תא קיבולת לתפרחת גרוסה. בשאיפה מהפיה ובזמן שהקנאביס נחשף ללהבה גלויה, נוצר אפקט משיכה שמושך את העשן פנימה ומעביר אותו דרך המים לריאות. האפקט המתקבל הנו עוצמתי ומהיר יותר מעישון בגלילית ועשוי להיות יעיל בחלק מהמצבים. 

הראש הראשון בהיסטוריה

המילה באנג נגזרת מהמילה התאילנדית באונג (บ้อง) שמשמעותה היא מקטרת עשויה במבוק. הראש הראשון בהיסטוריה התרחש ככל הנראה באתיופיה בין המאה ה-15 למאה ה-12 לפנה”ס. אולם את השם והמקורות האסייתיים שנוהגים לשייך לבאנג אפשר להסביר בזכות הפופולריות שהוא צבר בסין של המאה ה-16. סוחרים בתקופת שושלת מינג המאוחרת נהגו לעבור בדרך המשי מסין למזרח התיכון ואירופה, והם שהביאו את הבאנג למערב.

חלקי הבאנג

1. ראש

עישון בבאנג

הראש הוא כינוי לתא קיבולת בצורת קונוס שבו נטען ונשרף תפרחת קנאביס מיובשת. הראש מחובר לצינור (מבחנה) המעביר את העשן לגוף הבאנג.

2. גוף

עישון בבאנג

בסיס הבאנג וחלקו הגדול ביותר של המכשיר. משמש ככלי קיבול למים הנמצאים בתחתית ובו מתבצע תהליך הסינון. גוף הבאנג מגיע במגוון צורות וגדלים, בהתאם לסוג האחיזה הרצוי, ושטח הפנים הנדרש להעביר את העשן בצורה מהירה. לעיתים יכיל שקעים שבהם ניתן למקם קוביית קרח להקלה על העישון בבאנג.

3. מבחנה

מבחנה של באנג

צינור המחובר לבאנג בחלקו התחתון, ולראש בחלקו העליון. דרך המבחנה עובר העשן אל המים. לעיתים קרובות ניתן לשלוף את המבחנה ולהחליף אותה בעת הצורך.

4. פיה

פייב של באנג

חלקו העליון של גוף הבאנג. דרכו נשאב העשן אל הריאות.

סוגי באנגים

היום באנגים מגיעים במגוון צורות וצבעים, הם מורכבים ממגוון חומרים בגדלים משתנים. זכוכית, פלסטיק, פלסטיק אקרילי ואף גומי – כל אלה משפיעים על קריטריונים שונים בחוויית העישון, ויכולים להפוך אותה לעוצמתית יותר, טעימה יותר או חלקה יותר. חלק מהבאנגים גם מכילים זרועות לקרח ואביזרי סינון שונים. אין באנג אידיאלי, ומטופלים בדרך כלל מתנסים בכמה סוגי באנגים כדי להבין איזה מהם מתאים להם יותר, אם בכלל.     

יתרונות הבאנג

לבאנג יש כמה יתרונות שקשה להחליף. ראשון, באנג מהווה שיטת צריכה מהירה, קלה ונוחה לקבלת אפקט עוצמתי מתפרחות קנאביס. יתרון זה קריטי למטופלים המשתמשים בקנאביס לטיפול בהתקפי עוויתות, שיכוך כאבים או טיפול בכל מועקה ארעית שאינה קבועה. שנית – באנגים מסננים רכיבים מסרטנים שונים הנמצאים בטבק ובקנאביס.

בנוסף, תהליך מיצוי ממושך מול להבה פתוחה עוזר למצות רכיבים הדורשים טמפ׳ גבוהה יותר – למשל THCV. קנבינואיד משני שידוע ביכולתו לדכא תיאבון, לשכך כאבים כרוניים כמו גם לווסת תהליכי סוכר בגוף.

האם לעישון בבאנג יש גם חסרונות?

עישון קנאביס בבאנג מגרה את הגרון, הריאות וכלי הנשימה חזק יותר מאשר ג’וינט. בנוסף, מחקרים אחרונים מגלים שמים בבאנג יכולים לסנן קנבינואידים החוצה – אך ככל הנראה מדובר בכמות שהיא זניחה יחסית.

לצד המהירות והנגישות של הבאנג, עומדת מנגד התחזוקה והניקיון שכלי העישון מצריך. באנג מלוכלך ובפרט המים שבתוכו הם סביבה נוחה להצטברות חיידקים שעלולים להוביל למחלות נשימה כמו דלקת ריאות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן