5 זנים מומלצים לנדודי שינה


נדודי שינה הם הפרעת השינה הנפוצה ביותר אצל בני האדם, קנאביס יכול לעזור איתה. לקנאביס יש השפעה מוכחת על מנגנוני שינה בגוף האדם; כ-84% ממשתמשי הקנאביס הקבועים מעידים שהצריכה מקלה על הירדמות ומשרה שינה על הגוף. הכירו את הנסיבות, ואת הזנים המומלצים ביותר לנדודי שינה בשוק הקנאביס הרפואי בישראל  

קנאביס ושינה

נערכים מחקרים רבים על השפעת קנאביס על שינה על היבטיה השונים בעשורים האחרונים. רוב המחקרים מצביעים על כך שצריכת קנאביס רפואי מייצרת אפקט חיובי המסייע להירדם, למנוע סיוטים, וכמו כן להתמודד עם נדודי שינה. עוצמת האפקט משתנה בהתאם להרכב החומרים הפעילים בזני הקנאביס – כך למשל, מוצרים עתירי CBD מייצרים אפקט חזק יותר.

יכולתו של הקנאביס למנוע סיוטים נובעת מהאפקט של THC על שינת REM – הוא מצמצם ומקצר אותה. צמצום שינת REM מפחית סיוטים, ומשאיר יותר זמן לשינה העמוקה שמחדשת את התאים בגופנו. מה שאולי מהווה פתרון למתמודדים עם פוסט טראומה, אך יכול לעורר בעיות מצב רוח וזיכרון למי שלא. 

למטופלים שמוצאים בקנאביס מזור לבעיות שינה ונדודי שינה, הרכבנו רשימה של חמשת הזנים המומלצים בשוק הקנאביס בישראל לנדודי שינה. 

רומא T20\C4, גידול מקומי בחממות של IMC

תפרחות קנאביס רומא אינדיקה T20C4

אינדיקת הדגל העוצמתית מבית הגידול האיכותי של IMC. מומלצת לשימוש ערב ולילה בלבד. הזן מסייע להקלה על כאבים, בחילות ונדודי שינה. תפרחת ירוקה כהה-כתמתמה המאופיינת בטעמים אדמתיים-גבינתיים, עם תווי הדר מורגשים. 

שמן PK T20\C4 גידול ועיבוד מקומי בחממות ובמתקנים של בטר

מוצר שמן מובחר מבית בטר המופק מזן הדגל של החברה: PK. השמן מופק בשיטת Whole Plant extract כדי לשמור על פרופיל קנבינואידי טהור. שמן ותפרחות ה-PK נותנים מענה לאלפי מטופלים הסובלים מכאבים חזקים, פוסט טראומה, תסביכים נוירולוגיים, וכמו כן להתוויות אונקולוגיות. PK בשמן ותפרחת יעיל לעידוד תיאבון, משרה רוגע ומאפשר שינה רציפה ואיכותית.

אופל T20\C4, יבוא מפורטוגל של BCANN, גידול של חברת Emmac

זן אינדיקה עוצמתי שמיובא על ידי קבוצת בזלת מפורטוגל, חברתנו בקצה השני של המזרח התיכון. הגידול הפורטוגלי מפיק תפרחת בעלת טעמי אדמה ועוגיות עדינים, השפעה ניכרת על כאבים, ואפקט מסייע למניעת נדודי שינה.  

תבור T15\C3, גידול מקומי של פארמוקן

תפרחות קנאביס תבור אינדיקה T15C3

תבור הוא זן אינדיקה המתאים לשימוש לילה, מצבי דיכאון, אינסומניה, מיגרנות וכאבים כרוניים. מטופלים מדווחים על טעמים וארומות משובחים, ושהתפרחת לא יורדת בעוצמתה מזו המצופה מתפרחות T20 סטנדרטיות. 

ארז T15\C3, גידול מקומי של תיקון עולם

גנטיקת אינדיקה דומיננטית המתאימה לשימוש לילה. נקרא על שם המטופל הראשון של החברה. הזן אמנם זכה בפרס “זן אינדיקה מוביל” בשנת 2014 בקנדה, אך מטופלים בשנים האחרונות בארץ מדווחים על פרחים אווריריים מאוד והשפעה לא כל כך מורגשת.

לסיכום

לא מפתיע למצוא ברשימת הזנים הפופולריים ביותר לעידוד שינה בשוק הקנאביס הרפואי חמישיית אינדיקות עוצמתיות. יחד עם זאת, מוצרים במינון T15\C3 כמו תבור וארז מוכיחים שיש עדיין המון הפתעות גם בקנאביס רפואי מדוד ובדוק. לא כולם מרגישים בנוח לצרוך הרבה THC כדי להירדם, והזנים האלו מציעים פתרון מעולה.

נוסף אליהם, ראוי לציין את מחלקת השמנים של בטר שהכניסה שניים ממוצרי הדגל שלה לרשימה. צריכת מוצרי שמן בד”כ משפיעה לאחר פרק זמן ממושך יותר (בין 15 דק’ לשעה וחצי), אך אורך ההשפעה יכול להימשך גם עד שש שעות. לכן שמנים בד”כ מהווים פתרון יעיל יותר לסיוע בשינה ארוכה ורציפה.

לכל מוצרי הקנאביס הרפואי המומלצים לשינה, לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן