איזה צבע צריך להיות לקנאביס שלי?

איזה צבע צריך להיות לקנאביס שלי

צמח הקנאביס מתקשר הרבה בעזרת איך שהוא נראה, ואנחנו הצרכנים יכולים ללמוד ממראה התפרחת לא מעט. בשביל לעשות זאת, חשוב להכיר את המאפיינים של מנעד הגוונים הרחב שמציגים פרחי קנאביס. באיזה צבע צריך להיות קנאביס תקין, ואיך הוא נראה כשהוא פחות ראוי לשימוש.

ירוק VS חום

בין אם אתם אוהבים קנאביס או לא, לצמח יש אסתטיקה מרשימה בעודו צומח וגם לאחר תהליכי ייבוש ויישון שמשנים דרסטית את חזותו. בהתאם ליכולתו להיראות מזמין, תפרחות ש”פג תוקפן” יודעות לסמן לכם שהגיע זמנן, בין היתר בעזרת צבען. ליתר דיוק, בעזרת הגוון הספציפי שלהן והעוצמה בה הוא מתבטא.

תפרחת קנאביס טרייה ואיכותית מפגינה גוונים ירוקים שמקורם בכלורופיל, וכזו שאינה טרייה בד”כ תראה חומה וכהה. עם זאת, זנים מסוימים מפיקים גוונים סגולים, שחורים, כחלחלים, אדמדמים או כתומים.

בין אם התפרחת שלכם ירוקה או בצבע ייחודי יותר – מה שחשוב לשים לב אליו הוא דווקא הגוון.  תפרחת קנאביס צריכה להיות בגוון חזק וניכר. לא בהכרח בהיר, ולא בהכרח ירוק דשא קלאסי – אבל תפרחת קנאביס שאינה טרייה, או שאינה נשמרה בתנאים נאותים תמיד מאבדת את הגוון המקורי שלה ותמיד מתפשט עלייה גוון חום כהה.

זנים צבעוניים בישראל

בשוק הקנאביס בישראל, מרבית התפרחות מגיעות בצבע ירוק וגוונים מזוהים. עם זאת, ישנם חריגים הראויים לציון כמו נופר של טוגדר שהעלו המון תהיות בעקבות צבען הכהה. נופר הוא נצר לגנטיקת הפריזיאן דיו (Frisian Dew) של דאץ’ פאשן (Dutch Passion), זן המפורסם בתפרחת סגולה כהה וכמעט שחורה לאחר ייבוש ויישון נכונים. תפרחות כמו נופר הן בדיוק הסיבה שיש לבחון את הגוון, ולא רק את הצבע.  

בנוסף לתפרחות כהות, ישנן גם תפרחות עם צבע וגוון מתעתעים: הכתומים. תפרחות קנאביס עשירות בקרוטונאידים יפגינו בדרך כלל גווני כתום זהובים, ואלו יכולים במבט ראשון להיראות כמו חום דהוי המעיד על תפרחת ישנה. במקרה כזה כדאי להכיר את החזות של הגנטיקה, האם אלה הגוונים שמאפיינים אותה בד”כ, ולהבדיל האם התפרחת שמולכם זהובה בהירה או חומה כהה.

תפרחות טריות בצבעי סגול-שחור

סיכום

קנאביס הוא צמח בעל אסתטיקה מרשימה הנשמרת גם לאחר תהליכי הייבוש והיישון הדרמטיים שהתפרחת עוברת לאחר הקטיף. לא משנה אם התפרחת ירוקה בהירה או סגולה שחרחרה – תפרחת קנאביס טרייה ואיכותית אמורה לשמור על צבעה המקורי והגוון העוצמתי שלה. קנאביס מאבד את הצבע והגוון שלו רק במידה ונשמר בתנאים לא נאותים או יותר מדי זמן. שימו לב לצבעים בתפרחות שלכם. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן