שמות זני קנאביס: מה אפשר ללמוד על זן קנאביס מהשם שלו?

מה אפשר ללמוד על זן קנאביס מהשם שלו
יצרני קנאביס ומפתחי זנים בדרך כלל נותנים לגנטיקות שהם מייצרים שמות שיכולים לרמוז לנו על המפתחים, האופי התורשתי, האפקט, הנראות, הטעמים והניחוחות של הזן. בגלל שהשמות לא תמיד מנסים לתאר את החוויה, הם יכולים להיראות מבלבלים ולא קשורים לתפרחת שאותה הם מייצגים. עם זאת, בעזרת היכרות קלה עם חוקי המשחק ניתן להתחיל לראות את ההגיון מאחורי שמות כל זני הקנאביס ולעשות בחירות יותר מתאימות.

לה פמיליה

רוב זני הקנאביס מכילים אזכור כלשהו למורשת הגנטית שלהם כבר בשמם. דוגמה פשוטה לכך תהיה קבוצת הזנים המכילים את המילה קוש. כמו למשל למון קוש, סאוור קוש, או זני ה-K של חברת בטר. את אותו העיקרון נוכל לזהות גם עם המילים הייז, סקאנק, דיזל, צ׳יז, קוקיז ורבים נוספים. גנטיקות המכילות אזכור כזה בשמן הן צאצאים של אחת הגנטיקות העיקריות במשפחות העל האלה.

על טעם ועל ריח

אחת הדרכים הכי יעילות להעביר חווית צריכה במילים היא בתיאורי טעם או ריח, ומפתחי זנים יודעים זאת. למעשה, מפתחי זנים רבים מתרכזים בהיבט הטעם בבחירת הגנטיקות שלהם. לכן נוכל למצוא זנים רבים עם שמות של פירות, צמחים, דברי מאפה או אזכורי טעם כלליים. דוגמאות לגנטיקות כאלה נמצא בזנים: מנגו, מייפל ליף, אולטרה סאוור (חמוץ), סוויט (מתוק) גנדי ועוד רבים נוספים.

האפקט הרפואי

חלק משמות הזנים נבחרו בזכות האפקט הרפואי שהם מספקים בצורה עקבית למטופלים. גורילה גלו (Gorilla Glue) למשל נקרא על שם מוצר דבק מהיר אמריקאי בזכות תחושת העייפות המדביקה שהזן מותיר. גם אמנזיה נקרא כך בזכות האפקט המוחי העוצמתי שהוא ידוע בו. בנוסף אליהם גם הדבנד (Headband), זן שעדיין לא הגיע ארצה, נקרא כך על שם תחושת הלחץ שהוא מותיר ברקה, כמו מעין תחבושת לראש. 

נראות

זנים מסוימים קיבלו את שמם בזכות המאפיינים הצורניים שלהם; צבע, גודל, דחיסות, כמות הטריכומות וכו׳. הדוגמה המוכרת ביותר תהיה ככל הנראה פרפל הייז וצאצאיו המאופיינים בגוונים סגולים דומיננטיים. בנוסף אליו אפשר לשים לב לביג באד (Big Bud), זן שעוד לא הגיע ארצה ומאופיין בתפרחות גדולות במיוחד. ווייט ווידו נקרא כך בגלל שערות עלי שנשארות לבנות כמעט עד סוף הגידול, ולעיתים לא מחליפות את צבען לכתום כלל.

הקדשות

ישנם זנים ששמם הוא הקדשה למגדלים, אקטיביסטים, מדענים ואנשי מפתח בהיסטוריה של הקנאביס. הדוגמה העדכנית ביותר היא רפאל, זן שנקרא על שם פרופסור רפאל משולם שבודד לראשונה את הקנבינואידים העיקריים בשנות ה-60. גם ג’ק הרר הינו זן שנקרא על שם איש ציבור בתחום הקנאביס. נוספים אליהם גם שרלוט’ס ווב (Charlotte’s Web) ונוויל׳ס הייז (Neville’s Haze).

לסיכום

לזני קנאביס יש אמנם שמות מגוונים שלפעמים גם מעלים גיחוך, אך בדרך כלל יש היגיון כלשהו  בבחירתם. הם לרוב נקראים אחרי זני המקור, הטעמים, ההשפעות, הנראות או ההשראה מאחורי מה או מי שעיצב אותם. עם זאת, בגלל שאלו כינויים הניתנים על ידי אלפי יצרנים, לא תמיד ישנה אחידות בשמות. מה גם שלעתים השם לבדו לא מספיק בשביל להניח דבר על הזן. לכן, לתמונה מדויקת תמיד כדאי לחקור במקורות המידע של היצרנים. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן