ימי חגיגות הקנאביס מסביב לעולם

תרבות צרכני הקנאביס מסביב לעולם מתאספת כמה פעמים בשנה לציין את הצמח המיוחד. על 4.20 אולי כבר שמעתם, אבל מה עם 7.10? הכינו את אווירת החג לימי חגיגות הקנאביס מסביב לעולם.

צמח הקנאביס הוא בין היחידים שקיבל ימי חג המוקדשים אך ורק לו, היום כמו גם בתרבויות עתיקות מהודו דרך שתי האמריקות ועד אפריקה. אינספור ימים הוקדשו לו במגוון דתות. כיום ישנם לפחות שני ימי חג בינלאומיים בהם צרכני קנאביס יכולים לדעת שאיפשהו מסביב לגלובוס, מישהו מדליק איתם עכשיו. הראשון והמוכר מביניהם הוא 4.20. 

4.20

420 הוא סלנג לקנאביס עוד משנות ה-70 המוקדמות. הביטוי מסמן שעה מקובלת לצרוך בה קנאביס (4:20 אחה”צ, או לפנות בוקר אם חשקה נפשכם), את תאריך חגיגות יום הקנאביס הבינלאומי (20 באפריל), או פשוט שם קוד כדי לבטא מדיניות כלפי שימוש קנאביס (420 Friendly למשל). 

הביטוי נולד בשנת 1971 בקרב קבוצת חברים מארה”ב שקראו לעצמם The Waldos וקבעו להיפגש בשעה 16:20 לחפש מטמון קנאביס שקרוב משפחה של אחד מהם סיפר להם עליו, ואפילו השאיר לקבוצה מפת מטמון. החברים הזמינו אחד את השני להיפגש בעזרת הקוד “420”. המטמון מעולם לא נמצא, אבל המושג הגיע של סטיב הייגן, עורך מגזין High Times. 

בשנת 1990 קבוצת מעריצי גרייטפול דד החליטו לפרסם כרזה המזמינה אנשים ליהנות מ-420 ב-20.4 בשעה 4.20. הכרזה הגיעה להייגן שפרסם אותה במגזין שלו עם ההצעה להנציח את היום בתור חג הקנאביס מסביב לעולם, והמסורת ממשיכה לצמוח מאז עם פסטיבלים, ימי מחאה וחגיגות מסביב לעולם כל 20 באפריל.

הפסל מולו החבורה נפגשה ב-16:20 בכל פעם. המקום בו הכל התחיל.

7.10

בנוסף ל-20.4 המפורסם הצטרף לאחרונה גם העשרה ביולי, יום חג בתרבות הקנאביס שמתרכזת בריכוזים ותמציות קנאביס. פירוש השם דורש קצת דמיון: התאריך בארה”ב נכתב כך: 7.10, ואם להפוך את הספרות ויזואלית מתקבלת המילה OIL המציינת מיצוי קנאביס עוצמתיים בסלנג האמריקאי. 

הסיפור של 710 מתחיל ב-2011 כשהראפר TaskRok ניהל שיחה עם קולגות שלו בצ’אט, במהלכה הוא חשב על הכינוי 710 למיצוי קנאביס. ב-2013 המגזין LA Weekly פרסם כתבה שהתרגום החופשי של הכותרת שלה הוא: 710 הוא ה-420 החדש. באותה שנה חגגו לראשונה את חגיגות העשירי ביולי, והביטוי 710 נכנס לתרבות הקנאביס בקליפורניה ומשם התפשט לארה”ב ולעולם כולו.

סיכום

צמח הקנאביס הוא בין היחידים שקיבל מעמד כה גבוה בתרבויות ודתות מסביב לעולם, עד שהוקדשו לו חגים וימים מיוחדים כמעט בכולן. כיום ישנם שני ימי חג בינלאומיים בהם צרכני קנאביס מתאחדים ליהנות מרגע משותף של רוגע וחופש: ה-4.20 הקלאסי, וה-7.10 המודרני יותר. איך תחגגו אותם בשנה הבאה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן