האם יש דבר כזה אלרגיה לקנאביס?

אלרגיה לקנאביס

עם השימוש הגובר בצמח הקנאביס מאז הכרתו כתרופה עולה גם מספר הדיווחים על התקפי אלרגיה הנובעים מצריכת התפרחות. אלרגיה הינה מחלה כרונית שכיחה הנגרמת בשל תגובה לא תקינה של מערכת החיסון לגורם חיצוני – לרוב אבקנים, מזונות ותרופות. עקב העדר מחקר בנושא, לא היה ידוע הרבה על אלרגיות לקנאביס עד לאחרונה. ב-2016 מחקר בלגי מגלה שגם קנאביס יכול לעורר מספר אלרגיות עם סימפטומים המעוררים סיבוכי נשימה ובעיות עור בצריכה בעישון, אידוי או בליעה.  

מהן אלרגיה?

אלרגיה היא תגובה גופנית שכיחה ממנה סובלים כ-15% מהאוכלוסייה. תסמינים אלרגיים בדרך כלל כוללים עיטוש, שיעול, צפצופים בנשימה ופריחות עוריות. אלרגיה נובעת מתגובה שלילית של הגוף לגורם חיצוני מסוים שהמערכת החיסונית מפרשת כאיום ומייצרת נוגדנים כדי להילחם בו. אלרגיה יכולה להתעורר בין היתר מתרופות ומזונות שונים, עובשים ואבקנים

תסמיני אלרגיה לקנאביס מתחילים להראות את פניהם יותר ויותר בעקבות הפופולריות הרפואית הגוברת שהצמח מקבל בשנים האחרונות. למעשה המקור לאלרגיות אלו מתחבא בתוך הצמח, או בתפרחת ליתר דיוק.

עובשים ופטריות יכולים לעורר תגובה אלרגית חריפה בעת עישון או אידוי של תפרחות  (אלו אינם מושמדים בזמן העישון/אידוי). בנוסף, חלבונים רבים בצמח הקנאביס יכולים לעורר גירוי אלרגני, כמו גם קנבינואידים מסוימים ו-THC בפרט.

מה הסימפטומים לאלרגיות קנאביס?

חשיפה לקנאביס או לצמח ולגורמים נוספים בו זמנית יכולה לגרום לתסמינים של קדחת השחת, דלקת הלחמית, התקפי אסטמה וקשיי נשימה. מקרים מסוימים של תסביכים עוריים כגון נפיחות, גירוד, אדמומיות ופריחה שהתרחשו לאחר צריכת קנאביס נרשמו. נוספים אליהם גם תסביכים שהתרחשו מחשיפה בסביבת העבודה בלבד. 

איך מאבחנים ומטפלים באלרגיה לקנאביס?

בדיקת אלרגיה לקנאביס

אף על פי שהשימוש בקנאביס התחיל כבר לפני אלפי שנים, רק בשנת 1971 התיעוד על אלרגיות קנאביס הוצג במחקר. עם זאת, בחמישים השנה שעברו הרפואה עשתה כברת דרך משמעותית באבחון אלרגיות לקנאביס ואת הצלבותיהן עם אלרגנים נוספים. אם אתם מאמינים שאתם סובלים מאלרגיה, הדבר הראשון שיש לעשות הוא לערוך בדיקת אלרגנים. 

בדיקת אלרגנים לקנאביס מתרחשת באותה צורה בה מתרחשות הרבה בדיקות אחרות – במבחן על-עורי או מבחן דקירה עם תמציות אבקנים, עלים ופרחים. לאחר הבדיקה המרפאה תבדוק איזה חומרים הגוף שלכם הפריש, או יותר נכון – איזה סוג אימונוגלובולין הגוף שלכם הפיק. לפי סיווג האימונוגלובולין, ניתן לוודא איזה סוג של אלרגיה יש לכם ולפי גודל ואופי התגובה – ניתן לקבוע את עוצמת האלרגיה.

3 thoughts on “האם יש דבר כזה אלרגיה לקנאביס?

  1. גיל אומר:

    לגבי הפעילות הגירודים.אני עובד בקנאביס רפואי.. וכשמתחילה אלרגיה ,מתחיל החום בגוף לעלות,קוצר נשימה
    חזק עם צפצופים ,וגירודים בעור שמתחילים מהיד ומהר מתפשטים לכל הגוף כמעט,כולל הבטן.הגירוד ממש מגרה ואפשר להגיע לפציעה עצמית בגלל עצמת הגירוי .

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) אומר:

    מי יכול להוסיף על תופעות של פריחות וגירודים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן