דה קרבוקסילציה | Decarboxylation

דה קרבוקסילציה קנאביס
דה קרבוקסילציה היא התגובה הכימית הנדרשת כדי להפוך את הקנבינואידים בצמח הקנאביס לאפקטיביים. היא מתרחשת בחימום, אידוי ושריפה של החומרים הפעילים בקנאביס.

אם תנסו לצרוך קנאביס גולמי, טרי או יבש, לא תהנו מההשפעה הפסיכואקטיבית או מהפוטנציאל הרפואי המלא שמאפיין את הצמח. זה כך בגלל האופן בו קנאביס והמערכת האנדוקנבינואידית שלנו בנויים: חלק גדול מהקנבינואידים בצמח הקנאביס נשמרים בצורת חומצות שלא יכולות להיקלט באופן מלא בגופנו. כדי להפוך את החומצה לקנבינואיד אפקטיבי צריך להעביר אותה תהליך שנקרא דה קרבוקסילציה. 

דה קרבוקסילציה היא למעשה אחת התגובות הכימיות הראשונות שהאדם גילה. זו אחת התגובות המתלוות לתהליכי שריפה וזיקוק – תהליך בו חומר מסוים מחומם לטמפ׳ גבוהה כדי לזרז את פירוקו. בני אדם משתמשים בחימום להפקת חומרים ותרכובות אורגניות רבות במשך אלפי שנים, אך טבע התהליך התברר רק במאות השנים האחרונות; זהו פירוק שרשרת פחמן המשלב בתוכה אטום מימן ומשחרר פחמן דו חמצני.

בקנאביס דה קרבוקסילציה מתרחשת בעת עישון, אידוי או חימום התפרחות. לא חייבים לשרוף או לאדות את התפרחת כדי לבצע דה קרבוקסילציה. ניתן לפזר את החומר הצמחי על מגש אפייה עם נייר אפיה מתאים, להכניס לתנור ולהגדיר תכנית לפי התוצאה המבוקשת.

כך למשל, כדי להמיר THCA ל- THC צריך לחמם את התפרחת ב-115 מעלות צלזיוס למשך כ-40 דקות. וכדי ל-CBDA ל-CBD כוונו גם כן ל-115 מעלות, למשך ל-90 דקות. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן