אידוי קנאביס: יתרונות וחסרונות

אידוי קנאביס
אידוי קנאביס נעשה מאוד פופולרי בשנים האחרונות. מהם הפלוסים והמינוסים ומה קורה בעצם כשמאדים קנאביס? 

מהו אידוי?

אידוי קנאביס הוא חימום נשלט ומדורג של מוצר קנאביס על מנת לאפשר מיצוי סלקטיבי של החומרים הפעילים בצמח. זאת לעומת פעולת העישון ששורפת בבת אחת קנבינואידים, טרפנים, פלבנואידים וכמעט כל רכיב נוסף בקנאביס. אפשר לאדות כל מוצר קנאביס, מיצויים וריכוזים בפרט. מטופלי הקנאביס הרפואי בישראל יכולים גם כן ליהנות מתפרחות הקנאביס שלהם באידוי. למעשה, אפילו רופאי קנאביס ורוקחים רבים ממליצים על האידוי – בוודאי אל מול עישון. אבל למה בעצם?

יתרונות אידוי קנאביס

ראשית, אידוי ועישון שתיהן פעולות שמגרות את הגרון, הריאות וכלי הנשימה ובכך מזיקות להם. עם זאת, פעולת האידוי משפיעה פי כמה וכמה פחות מעישון. בנוסף – אידוי לא משחרר לאוויר ולעור רכיבים מסרטנים. אידוי נכון מתבצע ללא טבק ובכך מונע שחרור של גורמים מסרטנים שמגיעים מצריכת קנאביס מעורבב עם טבק. הנזקים המצטברים מצריכת קנאביס רפואי אצל המטופל המאדה יהיו פחותים בהרבה מאלו הנשארים עם המטופל המעשן. 

בנוסף, שריפת קנאביס משמידה חלק מה-THC שבתוכו לפני שהגוף סופג אותו. מה שהופך את האידוי לדרך הרבה יותר יעילה להעביר THC לגוף. ולא רק THC – כל קנבינואיד או רכיב פעיל מבוקש בצמח הקנאביס נגיש למיצוי יעיל יותר באידוי מאשר בשריפה. כל מוצר קנאביס רפואי מכיל מנעד רחב של חומרים פעילים בעלי סגולות רפואיות, וכל אחד מהם מתאדה בטמפ’ שונה. היתרון העיקרי באידוי הוא שליטה מדויקת בטמפרטורה בה הקנאביס נתון בכל רגע ומתן אפשרות של מיצוי מלא למגוון חומרים.

חסרונות אידוי קנאביס

ישנם מספר מינוסים הקשורים באידוי. לראשון קראנו “השקעה ראשונית” והוא מכיל שני היבטים; הכלכלי והלימודי. כדי להוציא את המיטב מחוויית אידוי, רצוי לרכוש מאדה איכותי שיעלה לפחות 400 – 500 ש”ח. לאחר מכן צריך ללמוד להשתמש בו, ולהכיר את טמפ’ האידוי של כל חומר כדי להפיק ממנו את המיטב. המינוס השני הוא התפעול – להטעין, לחבר לחשמל ולתחזק את המאייד יידרוש לא מעט זמן ומחשבה מקדימה.

אבל המינוס העיקרי באידוי קנאביס קשור לחוויית המשתמש: האימפקט של האידוי לא מתפשט ומהדהד בצורה זהה לאימפקט שמוכר למשתמשים מנוסים. חלק מהמשתמשים מרגישים שהאיוד עדין ומתון יותר מזה הנפוץ בחוויית עישון. צרכנים פחות תכופים גורסים כי המיצוי היעיל של החומרים דווקא הופך את האידוי לשיטה הרבה יותר אינטנסיבית עבורם.

חוץ מפרט זה, כאמור, הסיכונים באידוי פחותים בהרבה מעישון בגלל שלוש סיבות עיקריות. הראשונה היא העדר טבק או חשיפה עורית ואווירית למסרטנים. השנייה היא גירוי מופחת בעשרות מונים על כלי הנשימה והריאות. השלישית היא יעילות טיפולית מוכחת. כלומר, נדרשות למטופל פחות שאיפות כדי להכניס מנה טיפולית של רכיבים פעילים לגוף בזכות מיצוי בטמפ’ נשלטת לעומת שריפה מיידית. 

לסיכום

אידוי קנאביס הופך להיות פופולרית יותר ויותר בשנים האחרונות, עם רוקחים ורופאי קנאביס שממליצים עליו כשיטת צריכה יעילה למטופלים. הסיבות ברורות; אידוי הוא שיטת צריכה אפקטיבית, מהירה, שמגרה את כלי הנשימה ומזיקה לגוף הרבה פחות מעישון. בנוסף וחשוב מכל, אידוי מאפשר גישה מדויקת למגוון חומרים בעלי סגולות רפואיות בעזרת שליטה בטמפ’. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צריכים עזרה? אנחנו כאן בשבילכם!
דילוג לתוכן